سرویس موسیقی هنرآنلاین: اولین روز سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با 10 اجرا در 6 سالن مختلف میزبان هنردوستان خواهد بود.

تالار وحدت

تالار وحدت نخستین اجرای جشنواره‌ای خود را در بیستمین روز دی‌ماه تجربه می‌کند و در این روز از دو کنسرت میزبانی خواهد کرد. سئانس نخست این تالار به ارکستر چکاوک به سرپرستی رضا شایسته تعلق دارد. پس از ارکستر چکاوک نوبت به دومین اجرای این شب می‌رسد. ساعت 21:30 نوبانگ مهر روی صحنه می‌رود و در آن عبدالحسین مختاباد به‌عنوان خواننده به سرپرستی محسن حسینی به ارائه برنامه خواهد پرداخت.

سالن رودکی

کمی آن‌طرف‌تر از تالار وحدت، تالار رودکی اجراهای جشنواره‌ای خود را با ارکستر نیلپر آغاز می‌کند. ساعت 18:30 ارکستر نیلپر به رهبری نوید گوهری برای نخستین بار به نمایندگی از فستیوال موسیقی معاصر تهران در جشنواره فجر شرکت می‌کند. این ارکستر در اجرای جشنواره‌ای خود چهار قطعه برای مخاطبانش می‌نوازد. این چهار قطعه به آهنگسازی جان آدامز، گیا کانچی، هوشیار خیام و ساموئل باربد است. پس از اجرای گروه نیلپر گروه کر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی روی صحنه می‌رود و با مخاطبانش دیدار می‌کند.

برج آزادی

فضل‌الله دهقان که یک آهنگساز و نوازنده کمانچه مازندرانی است در روز نخست سی و سومین جشنواره موسیقی فجر گروهش را در برج آزادی روی صحنه می‌برد. گروه موسیقی "نیما" در سئانس نخست موسیقی مازندرانی خود را به اجرا درمی‌آورد. سئانس دوم 20 دی‌ماه در برج آزادی از ساعت 21:30 آغاز می‌شود و نوبت به شنیده شدن موسیقی کردستان می‌رسد. گروه موسیقی "ژی" به سرپرستی شاهین شهباز پور به اجرای موسیقی این ناحیه خواهد پرداخت.

فرهنگسرای نیاوران

"جز و شهر" پروژه هنرمندی اتریشی برای سی و سومین جشنواره فجر است. میشایل کاهر در روز اول جشنواره موسیقی فجر سال جاری آثاری را در جهت شناساندن شهر گراتس به‌عنوان پایتخت کشور اتریش، در فرهنگسرای نیاوران به اجرا درمی‌آورد. ساعت 21:30 در همین فرهنگسرا گروه موسیقی تریوی وایلداسترینگز و مهیار طریحی روی صحنه حاضر می‌شوند. این گروه در سال 2014 در لیوبلیانا شکل گرفته است و تجربه اجراهای متفاوتی را دارد.

سالن ایرانیان

سالن ایرانیان که برای نخستین بار جزو میزبانان اجراهای جشنواره موسیقی فجر است، کنسرت‌های خود را از روز بیست دی‌ماه آغاز می‌کند. اجراهای بخش پاپ جشنواره با کنسرت مهدی جهانی آغاز می‌شود. جهانی اولین تجربه حضور خود را در این جشنواره ساعت 22:00 رقم می‌زند.

برج میلاد

امسال برج میلاد تهران تنها از یک اجرا میزبانی می‌کند. علی زند وکیلی اجرای زمستانی خود را در قالب جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌کند. "فصل زرد" نام جدیدترین قطعه از این خواننده است.