به گزارش هنرآنلاین، مهلت ثبت اثر در هفتمین جشنواره فیلم دانشجویی تا 25 دی ماه تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش فیلم‌های کوتاه  داستانی، مستند کوتاه و بلند و فیلمنامه به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند. 

همچنین بخش انیمیشن نیز به این جشنواره افزوده شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوع آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر پیشگیری از اعتیاد به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.  

به برگزیدگان بخش انیمیشن در بخش بهترین فیلم تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه 15 میلیون ریال جایزه نقدی، به بهترین کارگردانی تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه 12 میلیون ریال جایزه نقدی و به بهترین دستاورد فنی و هنری تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه ۱۰  میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود. 

دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد مبارزه با مواد مخدر، هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی را در دو بخش فیلم و فیلمنامه  با هدف نمایش آثار دانشجویی با موضوع "آزاد" و "پیشگیری از اعتیاد" در اسفند ماه ۹۶ در شهر زاهدان برگزار می کند. 

جشنواره ملی فیلم دانشجویی، تلاشِ کوچکی است برای جمع آوری ایده‌های هنرمندانه دانشجویان جوان ایرانی و ارتقاء سطح بینش و آگاهی و افزایش امید به آینده‌ای بهتر. دانشجویان به دلیل حضور در بطن اجتماع و داشتن نگاهی هنری آمیخته با رویکرد منتقدانه و دغدغه‌مند می‌توانند در زمینه تولیدات هنری سهم ارزنده‌ای داشته باشند. 

آخرین مهلت ارسال فیلم و فیلمنامه ۳۰ دی ماه اعلام شده است و اطلاع رسانی آثار پذیرفته شده در بخش فیلم، فیلمنامه نیمه دوم بهمن اعلام می‌شود. 

همچنین این رویداد فرهنگی از 7 تا 10 اسفند برگزار خواهد شد.  

مدت زمان آثار در بخش فیلم  به طور کلی شامل سه بخش است که عبارتند از: 

بخش کوتاه داستانی :از ۱ تا ۳۰ دقیقه 

بخش مستند (کوتاه) از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه 

بخش مستند  (بلند) بیشتر از ۳۰ دقیقه 

این جشنواره در سطح ملی برنامهریزی شده و کلیه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی می‌توانند در این جشنواره  شرکت  کنند. همچنین آثار تولید شده از سال ۱۳۹۲ که در دوره گذشته جشنواره به نمایش در نیامده می‌توانند  متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره باشند و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی برای دانشجویان وجود ندارد. 

متقاضیان شرکت در جشنواره باید با مراجعه به پرتال  جشنواره به آدرس  http://stufilmfestival.ir  نسبت به ثبت فرم تقاضا اقدام کرده و تا تاریخ اعلام شده نسخه بازبینی را به دبیرخانه تحویل دهند. 

   نشانی و شماره تماس دبیرخانه:  زاهدان، خیابان دانشگاه، دانشگاه سیستان و بلوچستان، معاونت فرهنگی و اجتماعی 

علاقه مندان برای آگاهی از جوایز هر بخش و مجموعه کامل قوانین حضور در این رویداد به ادرس    http://stufilmfestival.ir/آیین-نامه    مراجعه کنند.