سرویس معماری هنرآنلاین: برنامه‌های توسعه موزه هارلم در نیویورک با طراحی استودیو "دیوید آجایا" معمار بریتانیایی آفریقایی تبار آغاز می‌شود. این موزه به عنوان یک پروژه شهری با در نظر گرفتن مختصات محله هارلم نیویورک شکل می‌گیرد.

موزه هارلم در طرح گسترش یک ساختمان متعلق به قرن گذشته میلادی شکل خواهد گرفت و شامل گالری، فضاهای عمومی و اداری، سالن‌های سخنرانی، کافه و فروشگاه خواهد بود. همچنین بخش بزرگی از این مجموعه برای برنامه‌های اقامت هنری در نظر گرفته شده است.

سالن اجتماعات ، گنجینه موزه و فضای اداری در طبقه 2 تا 6  این مجموعه قرار خواهد گرفت. این ساختمان از طریق یک تراس رؤیایی به چشم اندازی از شمال منهتن ناظر خواهد بود.

زبان معماری این مجموعه متأثر از ساختمان‌های کنگره دار اطراف است. "دیوید آجایا" پیش از این در نشست خبری مرتبط با این موزه گفته بود: "بیش از همه، ما تلاش کرده‌ایم فضایی ایجاد کنیم که میراث غنی منطقه هارلم را ارج می‌نهد. ارتباط این مجموعه با هنرمندان موجب نقش آفرینی این مرکز به عنوان یکی از ستون‌های فرهنگی هارلم خواهد بود. این طرح با الهام از ویژگی معماری محله و مقیاس‌های مختلف فضای گالری با نیازهای متنوع هنرمندان معاصر مطابقت دارد و به دنبال اطمینان از این است که گفتمان‌های هنری در قلب موزه به تپش در خواهد آمد.

این پروژه 175 میلیون دلاری با مشارکت عمومی و خصوصی شهرداری نیویورک تأمین می‌شود . پیش بینی می‌شود که ساخت و ساز این مرکز در پاییز سال جاری آغاز شود و تا سال 2021 به پایان برسد.

Adjaye Associates' Studio Museum Moves Forward Toward Fall Groundbreaking,Lobby. Image Courtesy of Adjaye Associates

Adjaye Associates' Studio Museum Moves Forward Toward Fall Groundbreaking,Gallery. Image Courtesy of Adjaye Associates

Adjaye Associates' Studio Museum Moves Forward Toward Fall Groundbreaking,Gallery. Image Courtesy of Adjaye Associates

منبع: آرک دیلی