سرویس تئاتر هنرآنلاین: حسین مسافرآستانه از مدیران با سابقه عرصه تئاتر ایران در گفت‌وگو با هنرآنلاین اعتراضات مردمی را حق مسلم ملت عنوان کرد و گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که انقلابی در آن واقع شده و کمترین خواسته مردم پس از انقلاب رسیدن به حداقل حق و حقوق اجتماعی و سیاسی خودشان است. اینکه مردم نسبت به یک وضعیت اقتصادی یا هر چیز دیگری بخواهند اعتراض داشته باشند، حق مسلم ملت است.

وی همچنین در ادامه افزود: اما چگونگی این اعتراضات، گاهی مانند اتفاقات اخیر منجر به سوءاستفاده دشمنان ما خواهد شد. ما ملت هوشیاری هستیم و نسبت به حق و حقوق‌مان آگاهی لازم را داریم، اما باید حواس‌مان باشد تا از این آگاهی بر اساس قانون استفاده شود. هر حرکتی حتی محقانه اما بر خلاف قانون، مورد قبول هیچ‌کس نخواهد بود، چرا که عملی عقلانی نیست.

مسافر آستانه با اشاره به اینکه مردم حقوق خود را می‌شناسند، خاطرنشان کرد: اما دولت نیز موظف است تا زمانی‌که ملت حقوق بر حق خود را طلب می‌‌کنند و اعتراضی نسبت به مسائل دارند سریع به پاسخگویی برآید و اجازه ندهد جو موجود منجر به شرایطی شود که دشمنان از آن سوء‌استفاده کنند. فکر می‌کنم در اعتراضات اخیر مردمی تا حدودی دولت کوتاهی کرده و دشمن نیز بلافاصله از این قضیه سوء‌استفاده کرده و آن را به فتنه تبدیل کرده است.

وی در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: فکر نمی‌کنم مردم خود برنامه‌ریز چنین اتفاقاتی بوده‌اند. ملت باید هوشیار باشند و بدانند که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران حق اعتراض دارند و آن را باید قانونا اعمال کنند. آنچه که در روزهای اخیر اتفاق افتاده است سوء‌استفاده بسیار زیاد دشمنان کشور ما از اعتراض به حق مردم ما بوده است. البته زمانی‌که ملت ما متوجه این سوءاستفاده‌ها شدند سریع اعتراضات خود را خودخواسته خاموش کردند و مشخص شد آن‌هایی که ملت ما را جنگ‌جو، وحشی و تروریست می‌دانستند، چرا به یکباره به طرفداری از ملت ما برآمدند؟ این یک دروغ بزرگ از سوی دشمنان ما به جامعه ماست که ملت ما نباید فریب چنین دروغی را بخورد.

حسین مسافرآستانه با تاکید بر اینکه دولت باید به این اعتراضات پاسخ‌گو باشد، تصریح کرد: در صورتی‌که دولت نمی‌تواند خواسته‌های مردم را برآورده کند، باید آن‌ها را در مشکلات خود شریک کند و با مردم وارد صحبت شود و به ملت بگوید که خواسته‌های شما به حق است و باید کمک کنید تا در آینده آن‌ها را مرتفع کنیم.

وی در پایان گفت: طبیعی است که گرانی‌های اخیر برای مردم ما قابل تحمل نیست اما مردم باید بدانند که حقوق خود را از طریق مراحل قانونی پیگیر باشند و سوءاستفاده‌های دشمن منجر به آن نشود که از این حقوق صرف‌نظر کنند. دولت و ملت باید دست در دست دهند، چرا که همه از یک مملکت هستیم و مردم و دولت برای ایرانی بزرگ و قدرتمند تلاش می‌کنند و هیچ اتفاقی نباید این مسئله را خدشه‌دار کند.