سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فرزانه جوانمرد، مدرس دوره جامع آموزش نرم‌افزار حرفه‌ای الگوسازی "کد اسیست" درباره اهداف و برنامه‌های پیش رو به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: همه روزه شاهد پیشرفت و توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با هنر صنعت مد و لباس هستیم و ارتقاء نرم‌افزارهای طراحی هم از این امر مستثنا نیست.

او در ادامه تصریح کرد: البته طیف وسیعی از این نرم‌افزارها در حوزه طراحی لباس موجود است، اما آنچه بیش از هر نکته دیگری باید در معرض توجه طراحان و تولیدکنندگان قرار گیرد، میزان دقت و درصد خطای آن‌هاست.

مدرس دوره جامع آموزش نرم‌افزار حرفه‌ای الگوسازی با اشاره به اینکه آموزش و یادگیری این نرم‌افزارها، نیاز مبرم و جدی کارخانه‌های تولید پوشاک در ایران است، اظهار داشت: در کشور ما معدود کارخانه‌هایی هستند که از نیروی حرفه‌ای و آموزش‌دیده در این حوزه بهره می‌برند.

جوانمرد با تقدیر از اهتمام انجمن طراحان پارچه و لباس ایران در برپایی چنین دوره‌های آموزشی بیان کرد: از آنجایی که هزینه تدارک سایت آموزش نرم‌افزار بالا است، بر آن شدیم تا دوره جامع آموزش نرم‌افزار حرفه‌ای الگوسازی "کد اسیست" را به شکل حضوری برپا کنیم، اما در ابتدای راه لازم است یا یک نشست توجیهی برای این موضوع در نظر بگیریم.

او با تأکید بر لزوم آموزش طراحان لباس توسط اینچنین نرم‌افزارهایی اظهار داشت: الگوسازی برای کارخانه‌های تولید پوشاک، تهیه پلات و ارتقاء سطح خدمات تولیدی از جمله اهداف برپایی این دوره‌های آموزشی است و امیدواریم زمانی فرارسد که سایر طراحان لباس در حوزه کار با چنین نرم‌افزارهایی به تسلط موردنیاز رسیده باشند.

این مدرس و طراح لباس افزود: سهولت در کار، دسترسی آسان به ابزار و افزایش دقت ازجمله امکانات متفاوت و پیشرفته نرم‌افزار حرفه‌ای الگوسازی "کد اسیست" است که این نرم‌افزار را از دیگر نمونه‌های مشابه در حوزه طراحی لباس متمایز می‌سازد.

او درباره زمان و مکان برپایی جلسه توجیهی آموزش این نرم‌افزار گفت: این نشست در روز 21 دی‌ماه از ساعت 13 تا 15 در ساختمان انجمن طراحان پارچه و لباس برپا می‌شود و حضور افراد در نشست به شکل رایگان است.