سرویس معماری هنرآنلاین: پیش‌بینی‌ها در خصوص چشم‌انداز شهری لندن نشان از تغییرات عمده و پر سرعتی حکایت دارد که تا سال 2026 شکل خواهد گرفت. بخشی از این چشم انداز به 13 طرح در حال ساخت در منطقه تجاری لندن مرتبط است که در شکل گرفتن این چشم انداز جدید نقش آفرینی می‌کنند.

بیش از یک میلیون متر مربع از فضای شهری لندن در طی سال‌های گذشته به فضاهای تجاری اختصاص پیدا کرده و نزدیک به 85 هزار شاغل را در این مکان‌ها مستقر کرده است. بر این اساس مجوزهای جدید ساخت و ساز در این شهر از این پس با جدیت بیشتری به موضوع کاهش ترافیک و اثرات زیست محیطی، همچنین افزایش ایمنی ساکنین این منطقه نظر خواهد داشت.

"کریس هاوارد"، رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهر لندن چنین ابعادی از توسعه را در یک مقطع زمانی کوتاه و در یک منطقه شهری را بی سابقه می‌داند و معتقد است؛ این روزها سرعت این تحولات در چشم انداز شهری لندن بیشتر از همیشه سرعت گرفته است.

این طرح توسعه شهری لندن تلاش دارد تا همسو با استانداردهای جهانی اسکان بشر و با بهره گیری از یافته‌های علمی متخصصان و پژوهشگران توسعه شهری، تلاش خود را برای ایجاد آینده‌ای بهتر و تأمین سکونت مناسب و درخور برای همگان افزایش دهند و در عین حال بهبود کیفیت زندگی و ایجاد شرایط مناسب زیست برای تمامی شهروندان در مناطق به‌سامان و نابه‌سامان شهری، موفقیت جوامع را در مسیر حرکت به سوی جهانی با داشتن شهرهای بهتر و زندگی بهتر برای همگان را هموار می‌سازد.

New Visualizations Show How London's Skyline Will Look in 2026,View from South Bank. Image Courtesy of City of London

منبع: آرک دیلی