سرویس استان‌های هنرآنلاین: "من دانیل بلِیک هستم" آخرین ساخته کارگردان مطرح کن لوچ است که توانسته برنده نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن ٢٠١٦ نیز باشد و داستان یک کارگر است که بعد از یک حمله قلبی، توسط دکترش از کارکردن منع می‌شود و بعد از آن از دولت مستمری بیکاری دریافت می کند. اما بوروکراسی پیش روی قهرمان فیلم، دریافت این مستمری را تا حد رسیدن به نقطه بی‌بازگشت به تأخیر می‌اندازد. دانیل بلیک همچنین طی ماه‌های بیکاری و بی‌پولی‌اش با یک مادر جوان که او هم دچار بحران مشابهی است آشنا می‌شود، و ...

"من دانیل بلیک هستم" یکی از فاخرترین فیلم های کن لوچ است، درامی در مورد فروپاشی تدریجی که داستانش را با شجاعت و سادگی نئورئالیستی بیان می کند؛ چیزی که صراحت و خلوص فیلم های ویتوریو دسیکا (فیلمساز ایتالیایی) را  به یاد می آورد. داستان دانیل بلیک (با بازی دیو جونز)، نجار ٥٩ ساله اهل نیوکاسل که برای حفظ مزایای خدمات دولتی خود می جنگد، با اینکه به دلیل ناراحتی قلبی از کار کردن منع شده، حکایتی است که فراتر از مرزهای ملی طنین انداز می شود چون به چیزی بزرگتر از بی رحمی های بوروکراتیک می پردازد (البته بخش عمده فیلم به این مسأله اختصاص دارد).  

بعد از نمایش فیلم جلسه بحث و بررسی فیلم، با محوریت روایت در سینما با حضور مارال مصری برگزار خواهد شد. این برنامه چهارشنبه ٢٠  دی ساعت ١٧ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس،سینما غزل برگزار می شود و ورود برای علاقمندان آزاد است.

الهه بهرامی