به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد محمود نجفی اسلامی آذربایجان غربی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تکاب افزود: این هنرمند جوان و خوش آتیه تکابی با اجرای زنده خود در این جشنواره نظر داوران این جشنواره را جلب کرد و موفق به کسب رتبه نخست بخش آواز هنرمندان زیر ٣٠ سال شد و تندیس و دیپلم افتخار این جشنواره را دریافت کرد.

وی اظهار کرد: سومین دوره جشنواره موسیقی "ایرج بسطامی" با شرکت بیش از ٣٢٠ خواننده در ٢ رده سنی زیر ٣٠ سال و بالای ٣٠ سال در تالار وحدت تهران برگزار شد و هنرمند تکابی با اجرای زنده آواز در دستگاه های موسیقی ایرانی حائز رتبه نخست این جشنواره شد.

وی گفت: استادان برجسته موسیقی کشور از جمله فریدون شهبازیان، حسام الدین سراج و مجید درخشانی داوری این دوره از جشنواره موسیقی ایرج بسطامی را برعهده داشتند.

این خواننده جوان موسیقی ایرانی در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تمرین آواز از دوران کودکی، گفت: من از دوران کودکی با راهنمایی استادان موسیقی و حمایت خانواده در زمینه آواز ایرانی فعالیت می کنم.

صادق مرادی افزود: فراگیری آواز را به صورت حرفه ای از سال ١٣٨٣ در نزد استادان موسیقی ایرانی از جمله استاد بهرام مختاری آغاز کرده و دوره های حرفه ای صداسازی و ردیف را نزد استاد حمید رضا نوربخش در تهران گذرانده ام.

این عضو جوان خانه موسیقی ایران ادامه داد: علاوه بر این، به طور مداوم در کارگاه های موسیقی سنتی نیز شرکت کرده ام و از تجربیات اساتیدی چون عبدالنقی افشارنیا تلمذ کرده ام.

وی با بیان اینکه در سال ١٣٩٢ در جشنواره ملی موسیقی جوان و در سال ١٣٩٣ در جسنواره "ایرج بسطامی" به عنوان خواننده برگزیده موسیقی ایرانی انتخاب شده است، اضافه کرد: امسال علاوه بر جشنواره "ایرج بسطامی" در جشنواره موسیقی "خوش صدا" نیز مقام نخست کشور در بخش موسیقی سنتی را کسب کردم.

گفتنی است، این هنرمند تکابی علاوه بر همکاری با گروه های موسیقی متعدد در شهرهای مختلف ایران در زمینه تدریس آواز در تهران و ارومیه نیز فعالیت می کند.

صادق مرادی هچنین در زمینه هنر خوشنویسی نیز مهارت داشته و دارای درجه هنری فوق ممتاز در رشته خط نستعلیق است.