به گزارش هنرآنلاین  به نقل از روابط عمومی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:

"فرهنگ و هنر هر ملت، آیینه‌ تفکرات، باورها و آرمان‌های اوست. فرهنگ پویا و هنر ایران اسلامی، نماینده‌ فضیلت جویی مردمان این سرزمین است و فراخوانی عمومی برای جهان امروز به‌سوی مشارکت در ارزش‌های معنوی، امیدواری‌ها و نگاه‌های سازنده‌ اجتماعی؛ و در این میان، هنر موسیقی ساکنان این خاک، پرده در پرده، سرشار از زیبایی‌ها، کمال‌خواهی‌ها، رهایی‌ها و ظرافت‌ها و ظرفیت‌هایی است که هرچند از جاری نغمه‌ها و کلام بلند پیشینیان، سیراب است اما یقیناً گنجایش نگاه‌های تازه‌تر و آفرینش‌های خلاقانه‌تر را نیز در خود می‌بیند و رویداد "جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر"، در مسیر ارتقاء می‌کوشد تا از این گونه‌ فراگیر و مؤثر هنری، اقلیم‌های کشف‌ناشده خود را در عرصه‌ تولید و ارائه‌ آثاری شایسته‌تر و متناسب‌تر با پیشینه‌ فرهنگی - هنری این سامان، جستجو کند.

از این منظر، نگرش سیاست گذاران و دست اندرکاران برگزاری سی و سومین دوره‌ی آن، درک و گسترش قلمروهای وسیع‌تر و متفاوت‌تر موسیقی ایران، در سایه‌ بهره‌مندی از تجربه‌ پیشکسوتان و استعداد گشایشگر جوانان است. هدایت بهینه‌ این جشنواره به سمت تحولات سازنده در ساختار و تنوعِ بخش‌های آن در دوره‌های اخیر و مشارکت دهی گسترده‌ی اهالی موسیقی در حوزه‌های برنامه ریزی و اجرا بر این موضع، مبتنی بوده است.

تلاش و همت تمامی فعالان در این جشنواره را قدر دانسته و توفیق همراهان این رویداد بزرگ را در قامت جشن‌های فاخر فجر انقلاب اسلامی، از درگاه خداوند متعال، خواستارم."