سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نرگس محسن‌درویش، از طراحان حوزه لباس کودک و نوجوان درباره ضرورت برپایی جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: سال‌ها بود که این حوزه در کنار سایر بخش های جشنواره مد و لباس فجر برگزار می شد و به نوعی تحت الشعاع دیگر بخش ها قرار می‌گرفت؛ به طور مثال بسیاری از طراحان که توانایی شرکت در چند بخش را داشتند، ترجیح می‌دادند برای حوزه بزرگسال به ارسال اثر بپردازند و از این بخش غافل می شدند.

او افزود: یکی از تحسین برانگیزترین فعالیت های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، تفکیک جشنواره لباس کودک و نوجوان از جشنواره فجر بود که هم بر اهمیت این حیطه تأکید دارد و هم به نوعی جلب مشارکت بیشتری از فعالان را به دنبال خواهد داشت.

محسن‌درویش با انتقاد از دریافت آثار برای مرحله نخست داوری در قالب عکس اظهار داشت: لباس تا زمانی که دوخته نشده و تمام الگوهای مورد نظر طراح از طریق برش و رودوزی روی پارچه پیاده نشده نمی‌تواند آنگونه که باید و شاید برای داوری مناسب باشد و به نظرم باید طرح‌ها در قالب اصل اثر برای جشنواره های مد و لباس ارسال شوند.

این طراح لباس کودک و نوجوان همچنین بر لزوم جلوگیری از کپی‌برداری طرح ها در جشنواره‌های مد و لباس تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که تمامی رویداهای هنری به ویژه حوزه مد و لباس را تهدید می کند، حضور تولیدکنندگان در زمان برپایی جشنواره و کپی‌برداری از آثار است چرا که به خرید طرح از طراح اعتقادی ندارند و این‌گونه با کمترین هزینه ممکن به تولید انبوه طرح‌های طراحان می‌پردازند که این یک کار غیر قانونی است و باید با آن مقابله شود.

محسن درویش در خاتمه گفت: بنیاد ملی مد و لباس در سال‌های اخیر شرایط خوبی برای طراحان فراهم کرده و باید مسئولان کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تشکر کنم. بدون شک با تداوم برپایی چنین جشنواره‌هایی در حوزه کودک و نوجوان در ادامه شاهد رشد بیش از پیش این حوزه خواهیم بود و امیدواریم والدین هم به خرید لباس ایرانی برای کودکان خود رغبت نشان دهند.