به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی‌اکسپو۹۱، شهرزاد زادمجید؛ مدیر گالری شهرزاد گفت: برگزاری اکسپو کار سخت و سنگینی است و خوشبختانه تاکنون همه مراحل به درستی انجام شده است اما باید دید در بخش فروش نیز می‌تواند موفق باشد و در واقع بودجه یک دهم درصدی نهادهای دولتی را جذب خرید آثار هنرمندان شرکت کننده دراین اکسپو کند یا خیر؟

وی ادامه داد: برای جذب بودجه یک دهم درصدی نهادهای دولتی باید اطلاع رسانی درستی صورت گیرد تا مدیران در زمینه هنر اطلاعات درستی بدست آورده و در واقع به سمت نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری بیایند و آثار هنری را ببینند و این فرهنگ ایجاد شود تا به جای پوستر و تابلو فرش از آثار هنری بر روی دیوار سازمان‌ها استفاده شود.

زادمجید با اشاره به نقش نگارخانه‌ها در برگزاری اکسپو اظهار کرد: بهترین راه برگزاری اکسپو کمک گرفتن از گالری‌دارهاست چرا که گالری‌ها هنرمندان را می‌سازند، به محیط اجتماع و جامعه عرضه می‌کنند و محیط‌های فروش را برای آنها فراهم می‌کنند. آثاری که در اکسپو حضور یافته‌اند اثار خوب گالری‌ها هستند. مجموعه داران استادان این هنر را می‌شناسند و با دیدن آثار آنها خرید از اکسپو صورت می‌گیرد.

مدیر گالری شهرزاد درباره قیمت گذاری آثار نیز تصریح کرد: قیمت گذاری‌ها خوب بود و گالری داران وهنرمندان به صورت توافقی قیمت پیشنهادی خود را به شورا اعلام کردند که در بخش عمده ای نیز با قیمت‌ها موافقت شد و قیمت‌های معقولی هم دراین اکسپو دیده می‌شود. به دلیل اینکه هنرمندان مشخص هستند در واقع قیمت‌ها هم مشخص است.

زاد مجید در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری اکسپو در رونق بخشی اقتصاد هنر بسیار تاثیرگذار است. اگر مردم هم این آگاهی را بیابند و بدانند که اکسپو چیست درآینده اکسپوها خیلی بهترو پر مخاطب تر خواهند بود. البته این نیز ملزم به ایجاد فرهنگ سازی مناسب است که متاسفانه این اتفاق هنوز رخ نداده است.

اکسپو ۹۱ از سوی بنیاد فرهنگی ، هنری رودکی تا ۱۲ تیرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۱/۳۲