علی اصغر امیرنیا،سرپرست مرکز هنرهای تجسمی‌درباره حراجی که شب گذشته در یکی از هتل‌های تهران برگزار شد به هنرآنلاین گفت: قاعده‌ این است که نمایشگاه‌ها و فروش آثار هنری در قالب نگارخانه‌ها که برگزار می‌شود بلامانع است اما اگر قرار باشد‌ این فروش در هتل یا مکان دیگری صورت بگیرد باید مجوز مستقلی از سوی مرکز هنرهای تجسمی‌ برایش صادر شود اما طبق پیگیری‌های صورت گرفته‌ این حراج مجوز را دریافت کرده اما همزمانی برگزاری آن با اکسپوی بزرگ تهران یک شیطنت بود.

وی ادامه داد: وقتی یک اکسپوی بزرگ در حال برگزاری است و یک فرصت برای همه نگارخانه‌ها بوده که در آن شرکت کنند نیازی به برگزاری همزمان یک حراج و مانور تبلیغاتی آن در رسانه‌ها نیست و ما‌ این را یک شیطنت می‌دانیم که باعث می‌شود مشتری‌ها دو دسته شوند و این بستری که برای همه هنرمندها فراهم شده خدشه وارد شود.

امیرنیا همچنین درباره اکسپوی تهران نیز گفت: تمام مجموعه داران علاوه بر دستگاه‌های دولتی‌این فرصت را دارند تا از‌این اکسپو خرید کنند.

وی همچنین درباره آخرین خبرها از خرید دولتی از‌این اکسپو نیز گفت: ما چند گروه کارشناس برای‌این اکسپو در نظر گرفتیم تا همه راهنمایی‌های لازم را به وزارتخانه‌ها بدهند و اگر لازم شد چند باره قیمت‌ها بررسی شود. کلیه وزارت خانه‌ها و بانک‌ها نیز در جریان قرار گرفته اند و امید زیادی به نتیجه‌این اکسپو داریم.

انتهای پیام/31