به گزارش هنرآنلاین،  این فیلم که از ماه گذشته با بازی پوریا فلاح، رویا جاویدنیا، حامد شریفی و هادی عامری جلوی دوربین رفته بود، تدوین آن به پایان رسید.

مهناز رونقی کارگردان و تهیه‌کننده "وارنیش" درباره این فیلم گفت: همه افراد در مقاطع مختلف زندگی‌شان درگیر عواطف و احساسات و مدیریت آن هستند. "وارنیش" فیلمی اجتماعی است که به "جامعه‌شناسی احساسات " می‌پردازد. این فیلم بیش از هرچیز ماحصل تفکر و تجربیاتی است که از سال‌ها تدریس و مطالعاتم در دانشگاه بدست آمده است.

او ادامه داد: فیلم‌های بسیاری در حوزه اجتماعی ساخته شده‌اند اما  به طور کلی مبحث "جامعه شناسی احساسات" در کشور ما حوزه‌ای نو و تامل برانگیز است. البته قصد ندارم بگویم این فیلم تنها به تئوری‌های علمی و نظری پرداخته است. من سال‌ها در حوزه سینما در دانشگاه تدریس کرده‌ام و فعالیت‌هایی در این حوزه داشته‌ام که با این مبحث آمیخته شده. در واقع "وارنیش" بیش از هرچیز وام‌دار واقعیت‌های زندگی است و از یک زندگی واقعی گرفته شده است.

رونقی درباره موضوع این فیلم و پاسخ به این پرسش که آیا نویسندگی‌اش در شکل گیری فیلم تاثیر داشته است، گفت:  از آنجایی که همیشه در فضای ادبیات و هنر قرار داشته و با آن زندگی کرده‌ام، به طور کلی دغدغه فرهنگ همیشه با من همراه بوده. اما اینکه بگوییم به صورت مستقیم قصد بیان مشکلات و زندگی خودم را داشته‌ام و این فیلم زندگی من باشد، اینطور نیست. شخصیت اصلی داستان یک مرد نویسنده است و فیلمنامه را هم مهدی امیری مطلق نوشته. به طور کلی فکر می‌کنم وارنیش درواقع بیانگر مسائل انسان‌هایی ست که در فضای فرهنگی زندگی می‌کنند.

این کارگردان درباره مراحل ساخت فیلم و اکران آن هم اظهار کرد: در حال حاضر فیلم برداری و تدوین کار تمام شده و در مراحل پایانی صداگذاری آن هستیم. پس از آن به فکر اکران فیلم خواهیم بود.

 فیم کوتاه "وارنیش" با مدت زمان 20 دقیقه روایتگر زندگی نویسنده‌ای است که با شرایط ویژه به زندگی ادامه می‌دهد. مهناز رونقی نویسنده و استاد دانشگاه ارتباطات و سینما است. از او پیش از این ۲ رمان به چاپ رسیده و "وارنیش" نخستین تجربه کارگردانی او محسوب می‌شود.

از دیگر عوامل فیلم می‌توان به مهرداد خانی مدیر تولید، رامتین فیروزیان مدیر تصویربرداری، مسیح سراج مدیر صدابرداری، نهال صادقی منشی صحنه، عاطفه بغدادچی گریمور، اسماعیل حق پرست مشاور رسانه و تبلیغات و رامتین فیروزیان تدوینگر و اصلاح گر رنگ اشاره کرد.