به گزارش هنرآنلاین، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه ضمن اعلام این مطلب، افزود: با توجه به وجود پتانسیل بسیار بالای این شهرستان در حوزه موسیقی فاخر و ارزشمند و نیز لزوم بسترسازی مناسب جهت رشد و تعالی هنرمندان موسیقی شهرستان ، لزوم برگزاری چنین جشنواره‌ای کاملا محسوس بود . لذا بنا به پیشنهاد انجمن موسیقی و هنرمندان این رشته در شهرستان برآن شدیم تا اولین دوره جشنواره را به صورت شهرستانی در مراغه برگزار کنیم ، اما تلاش و هدف گذاری ما برای سالهای آتی برگزاری آن در گستره استانی و منطقه‌ای است.

فیاضی افزود : از اهداف برگزاری این جشنواره میتوان به شناخت و معرفی پتانسیل های موجود ، ایجاد رقابت سالم بین گروه های موسیقی شهرستان ، تلاش جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی فعالیت های موجود ، شناخت و معرفی استعدادهای برجسته و نیز تلاش برای تولید آثار فاخر موسیقی اشاره کرد .

وی با اشاره به اهمیت جایگاه موسیقی فولکلور و محلی و نگاه ویژه جشنواره به آن، گفت: در این جشنواره نگاه خاصی به موسیقی فولکلور و تم‌های محلی فراموش شده خواهد شد و به آثاری که با این مضمون تولید  شود امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه همچنین با اشاره به بخش های جشنواره موسیقی عبدالقادر، افزود: ٥ بخش برای شرکت گروه ها در این جشنواره در نظر گرفته شده است که عبارت هستند از؛ موسیقی سنتی ایرانی ، موسیقی سنتی آذربایجانی ، موسیقی کلاسیک جهانی ، موسیقی عاشقی و موسیقی پاپ .

شایان ذکر است جشنواره موسیقی عبدالقادر مراغی در روزهای ٢٣ و ٢٤ فروردین ماه ١٣٩٧ همزمان با عید سعید مبعث برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده تصویری(DVD) تا ٢٠ اسفندماه سال جاری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه تحویل دهند.