سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمد گلریز خواننده آثار حماسی درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین، گفت: در حال حاضر داور یکی از جشنواره‌های معتبر بسیج که مربوط به دارالقرآن است، هستم. در آثار منتخب این جشنواره که بیشتر درزمینهٔ موسیقی پاپ است، صداهای بسیار خوبی شنیده می‌شود. شعرها نیز از کیفیت خوبی برخوردار است. پیش از این دبیر جشنواره مدرسه عشق بودم. مدرسه عشق نیز جشنواره خوبی بود. آخرین کار من مرتبط به سپاه محمد بود که در مقابل مقام معظم رهبری به اجرا درآمد.

او درباره وضعیت موسیقی ارزشی و حماسی نیز گفت: تأسف ما از این است که ارشاد و صداوسیما نسبت به سرودهای حماسی کم‌لطفی می‌کنند. جلساتی از طرف ارشاد برای موسیقی حماسی برگزار شد و در این خصوص به صحبت پرداخته شد. موسیقی حماسی در این جلسه‌ها بسیار جدی تلقی و راه‌کارهای زیادی مطرح شد. صحبت‌های این جلسه‌ها به‌صورت مقاله‌هایی به‌عنوان ماحصل منتشر می‌شود. چند وقتی است این جلسه‌ها برای جمع‌بندی با حضور جناب وزیر به تعویق افتاده است، اما باید توجه داشت که هر کس با هر سلیقه‌ای موسیقی حماسی را دوست دارد. مردم نباید فراموش کنند که شهید همت، شهید آوینی و دیگر شهدای گران‌قدر دفاع مقدس چه انسان‌های بزرگی بودند.

گلریز همچنین گفت: همه شهداء داستان‌هایی دارند که از دل این داستان‌ها می‌شود فیلم‌ها و موسیقی‌های ماندگاری ساخت. من در ابتدای انقلاب در تلویزیون برای شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید رجایی موسیقی ساختم و آن آثار هنوز هم ماندگار هستند، اما الآن دیگر چنین حمایت‌هایی از خوانندگان نمی‌شود. من که به‌تنهایی نمی‌توانم موسیقی بسازم و منتشر کنم. ارگان‌ها و رسانه‌ها باید همراه امثال من باشند. می‌دانم که خیلی از خوانندگان دیگر هم حاضر هستند برای شهدا، جنگ و انقلاب بخوانند ولی حمایت نمی‌شوند. حتی جوان‌های نسل جدید هم این انگیزه را دارند و بارها اعلام آمادگی کرده‌اند اما کسی نیامده به آن‌ها لبیک بگوید.

وی افزود: درصدد هستم آوازهایی را با اشعار باباطاهر و با همراهی ساز نی تهیه کنم. چند نفر نیز اسپانسر این موضوع شده‌اند. اشعار باباطاهر را همه دوست دارند و گوش می‌دهند. اشعار توحیدی موجب صیقل روح می‌شود. اشعار را از دیوان باباطاهر انتخاب کرده‌ام. در این عرصه بسیار کم‌کار شده است. خیلی علاقه دارم که این اتفاق رخ دهد و بتوانیم آلبومی این‌چنینی منتشر کنیم.