به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در نشست صمیمی با هنرمندان آذربایجان‌غربی که در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: آثار هنرمندان رشته‌های تجسمی برای نخستین بار در کشور خریداری می‌شود لذا هنرمندان با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌توانند محصولات هنری خود را عرضه کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان درباره فراهم‌کردن امکانات، فضا و بودجه مورد نیاز فعالیت‌های هنری موظف هستند ولی چنانچه فعالان این عرصه مشکلات و مسائل مخاطبان را به تصویر بکشند علاوه بر حمایت‌های دولت پشتیبانی توده‌های مردم را نیز به دست خواهند آورد.

این مسئول به مشکلات بیمه‌ای فعالان عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: این قشر طبق قانون تامین اجتماعی باید به صورت خویش‌فرما بیمه شوند؛ پیش از این به این صورت بود که افرادی که قبل از سن ۵۰ سالگی سابقه بیمه نداشتند از این خدمت تامین اجتماعی محروم می‌شدند ولی هم‌اکنون این قبیل موانع تا حدودی رفع شده است.

شاه‌آبادی با بیان اینکه موسیقی قدمت طولانی در آذربایجان‌غربی دارد، ادامه داد: این استان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی حضور موثری داشته است از این رو در آینده نزدیک جشنواره تخصصی در سطح ملی به میزبانی استان آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مسائل انجمن‌های هنری صدور دیرهنگام کارت‌ صلاحیت تدریس است، ادامه داد: چنین مسئله‌ای از سوی نمایندگان هنرمندان مطرح شد ولی باید بررسی‌های لازم طی مراحلی انجام بگیرد تا این کارت‌ها صادر شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه نمایش ها توسط شورای نظارت بر نمایش بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نظارت و ارزیابی می شوند، گفت: هم اکنون تئاتر آزاد در ۱۶ سینمای تهران و برخی سالن های شهرستان ها با غلبه سرگرمی به جای آموزشی در حال فعالیت بوده که نیازمند ساماندهی ویژه در این بخش هستیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات موجود ناظر بر اجرا نبوده بلکه ناظر بر اجرا و عدم نظارت دقیق و کامل است، اظهار داشت: در حال برنامه ریزی برای بازنگری در نحوه نظارت بر فعالیت تئاتر آزاد برای حفظ ارزش های اسلامی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ ملی و دینی هستیم.

وی گفت: بر این اساس کارت صلاحیت تدریس هر سال دو بار صادر می‌شود.

شاه‌آبادی به لزوم راه‌اندازی نگارخانه‌های بیشتر در این استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در این استان هنرمندان زیادی در حال فعالیت هستند لذا موضوع افزایش نگارخانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است ولی در حال حاضر پنج واحد نگارخانه وجود دارد.

انتهای پیام/62