به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری که در سالن جلسات شهید غربال‌دوست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: ۲۵ هزار نفر از هنرمندان کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: این افراد زیرپوشش بیمه خدمات درمانی نیز قرار دارند و با استفاده از قانون خویش‌فرما بیمه شده‌اند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه در سال ۹۰ ثبت‌نام بیمه‌ تکمیلی برای هنرمندان آغاز شده است، تصریح کرد: برای سال ۹۱ تلاش می‌شود تعداد افراد بیمه شده را افزایش دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای حمایت بیشتر از هنرمندان شرایطی فراهم شده تا با درجه‌بندی هنرمندان در سه سطح آن‌ها را ساماندهی کنیم.

شاه‌آبادی با بیان اینکه هزینه بیمه تکمیلی را بر اساس درجه‌بندی هنرمندان دریافت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هنرمندان درجه یک از پرداخت حق بیمه تکمیلی معاف هستند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به هنرمندان توسط این معاونت، ادامه داد: برای هنرمندانی که بیش از ۵۰ سال سن داشتند و بیمه آن‌ها با مشکل مواجه بود شرایطی فراهم شده تا اگر حتی یک روز سابقه بیمه داشته باشند به جمع بیمه‌شدگان هنرمند اضافه شوند.

این مسئول گفت: علاوه بر بیمه هنرمندان و بیمه تکمیلی، بیمه عمر نیز برای هنرمندان در نظر گرفته شده است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح تکریم هنرمندان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح برای هنرمندان پیشکسوت پاداش ماهانه پرداخت می‌شد که این رقم در سال جاری افزایش خواهد یافت و میزان افزایش حقوق ماهانه آن‌ها متعاقباً اعلام می‌شود.

شاه‌آبادی با بیان اینکه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای رفاه هر چه بیشتر هنرمندان برنامه‌های شاخصی اجرا می‌کند، اعلام کرد: هنرمندان بیمار و افرادی که به دلیل درگیری کاری دچار آسیب بدنی شده‌اند از پاداش مستمر بهره‌مند می‌شوند.

اجرای ۳ ویژه‌برنامه در حوزه مد و لباس

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه مد و لباس کشور سه برنامه اساسی در دست اجرا داریم که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره مد و لباس فجر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره مد و لباس فجر از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: این حرکت سال گذشته آغاز شده است و امسال به صورت بین‌المللی در اسفند‌ماه شاهد برگزاری مجدد جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به حضور بین‌المللی ایران در عرصه مد و لباس اسلامی، افزود: با توجه به استقبال مردم جهان از لباس ایرانی و نگاه دنیا به ایران در معرفی الگوی مد و لباس در تلاش هستیم به این نیازها پاسخ مثبت دهیم و برگزاری جشنواره‌های مختلف در زمینه مد و لباس از جمله این موارد است.

شاه‌آبادی با اشاره به تشکیل کارگروه مد و لباس گفت: کارگروه مد و لباس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده و در تلاش هستیم فعالیت این کارگروه‌ را در سطح استان‌ها نیز گسترش دهیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه استانی مد و لباس در استان‌ها اعلام کرد: کارگروه‌هایی برای این منظور تعیین شده که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در استان‌ها تا پایان سال شکل می‌گیرند و بر این اساس حرکتی که تاکنون در تهران متمرکز بود تا پایان سال ۹۱ متناسب با شرایط هر استان در داخل استان شکل می‌گیرد و جامعه هر استان متناسب با فرهنگ بومی آن منطقه مد لباس را ارائه می‌دهد.

زبان هنر قابلیت انتقال آرمان‌ها را داراست

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی در عرصه هنر استان آذربایجان‌غربی وجود دارد و لازم است تا برنامه‌ریزی بیشتری در این زمینه انجام شود.

شاه‌آبادی تصریح کرد: شاخص‌های مختلف و ویژه‌ای در برنامه‌های هنری استان آذربایجان‌غربی به چشم می‌خورد که نشان از فعالیت خوب این اداره‌کل در استان است.

وی گفت: لازم است ظرفیت‌های استان را با زبان هنر معرفی می‌کنیم چرا که این زبان بی‌بدیل قابلیت انتقال آرمان‌ها به نسل آینده را دارد.

این مسئول بیان کرد: استان آذربایجان‌غربی برای یک جهش جدی در عرصه هنر چیزی کم ندارد و از حیث نیروی انسانی افرادی ماهر در خود پرورش داده است که نه تنها می‌توانند در عرصه هنر استان بلکه در عرصه هنر کشور نیز اقدامات شاخصی را انجام دهند.

انتهای پیام/62