سرویس مد و لباس هنرآنلاین: چهارمین جشن سالانه موسیقی ما در حالی شب گذشته با معرفی برگزیدگان موسیقی ایران در سال 95 برگزار شد که ایده‌ای نو در طراحی صحنه و لباس این برنامه اجرا شد.

این جشن با طراحی صحنه و لباس سیامک احصایی به شاهنامه شاه‌طهماسب مزین شد که گنجینه‌ای‌ بسیار نفیس و گرانبها از هنر نگارگری و خوشنویسی ایران به شمار می‌آید. این شاهنامه در قرن شانزدهم میلادی به دستور شاه اسماعیل اول خلق شد و نام شاه طهماسب، فرزند شاه اسماعیل را به خود گرفت.

شاهنامه طهماسبی پس از تکمیل، در حدود چهل سال در دربار صفوی باقی ماند و در نهایت به دربار عثمانی اهدا شد. دلیل این کار ترسی بود که حکومت ایران از حاکمان عثمانی داشتند تا مبادا با هدف کشورگشایی به مرزهای ایران حمله کنند.

در نهایت پس از گذر چندین قرن، سرنوشت این دردانه هنر نگارگری چنین رقم خورد که برگ برگ شود و هر برگی به گوشه‌ای از دنیا سفر کند و در موزه‌ها و کلکسیون‌های کشورهای مختلف از آمریکا و انگلیس گرفته تا ایران و قطر پراکنده شود.

شاهنامه طهماسبی گنجینه هنر نگارگری و خوشنویسی ایران عصر صفوی است و احصایی از طراحان لباس و صحنه پیشکسوت کشورمان با حسن سلیقه از این اثر هنری الهام گرفت و چهارمین جشن سالانه "موسیقی ما" را به این شاهکار هنر نگارگری و خوشنویسی آراسته کرد.

در ادامه تصاویری از صحنه و لباس برگزارکنندگان این جشن را ببینید:

جشن موسیقی ما

جشن موسیقی ما

جشن موسیقی ما