به گزارش هنرآنلاین، محمد امین حامد، کارگردان انیمیشن اظهار کرد: از نظر کارشناسان رشته‌های هنرهای تصویری آثار ساده‌ای که می‌توانند به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کنند و ویژگی‌های جشنواره‌ای چندانی ندارند موفق نیستند.
وی با توجه به قابلیت بالای تاثیرگذاری هنر انیمیشن بر مخاطب افزود: متاسفانه انیمیشن در کشور ما همچنان به صورت مدیریت دولتی اداره و پشتیبانی می‌شود. مدیران دولتی نیز، نهایت همت‌شان می‌تواند این باشد که در ارزیابی‌ها و قضاوت‌ها، از چند کارشناس برجسته این هنر بهره‌گیری کنند که در نگاه اول خوب است.
وی اضافه کرد: ولی از آنجایی که کارشناسان بیشتر دغدغه هنر دارند تا مخاطب، نتیجه همین می‌شود که می‌بینید فرضا در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان، به گفته آقای شمقدری فیلم اول مورد نظر بینندگان، می شود فیلم ششم داوران ! چرا که از نظر کارشناسان این رشته، کاری که از فلان گرافیک و فلان زبان سمبلیک برخوردار بوده ارجحیت دارد بر کار ساده‌ای که به راحتی می‌تواند با مخاطبش ارتباط برقرار کند اما ممکن است از گرافیک یا ویژگی‌های جشنواره‌ای چندانی برخوردار نباشد. روی همین حساب است که می‌بینید هنری متولد شده به نام "هنر جشنواره‌ای ".
حامد تاکید کرد: پیش از برگزاری جشنواره‌ها ابتدا باید ارقام قابل توجهی از بودجه‌های فرهنگی را جهت شناخت مخاطب، اخذ نظرات مخاطب و چگونگی تاثیر بر مخاط، صرف کرد تا آثار شایسته‌ای تولید شود.
وی افزود: هر سال هم که جشنواره‌های رنگارنگی با زمینه‌های حمایتی خاص برگزار شود، می‌بینید که به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم و جامعه فقط همان آثاری را به یاد خواهد داشت که برای مخاطب ساخته شده‌اند، نه آثاری که برای اخذ جایزه از فلان جشنواره تولید می‌شوند. انتهای پیام/62