به گزارش هنرآنلاین با شروع فصل گرما دغدغه یافتن لباس مناسب برای مصون ماندن از گرما و اشعه خورشید یکی از مباحثی است که افراد با آن رو به رو هستند. به دلیل اهمیت انتخاب لباس برای بانوان، این امر در فصل گرما یکی از دغدغه های اساسی این قشر محسوب می‌شود. نگاهی به مانتو فروشی‌های میدان هفت تیر و مدل‌هایی که در ویترین خودنمایی می‌کنند بیش از هر چیز، اهمیت خنکی لباس‌ها برای مشتریان را نشان می‌دهد. حال مسئله این است که تولیدکنندگان و طراحان لباس برای این فصل چه تدارکی دیده‌اند؟ فاطمه بهرامی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر و طراح لباس در این باره به هنرآنلاین گفت: متاسفانه ورود مانتوهای چینی ارزان قیمت با پارچه و طراحی نامرغوب از عمده دلایلی هستند که به بازار تابستانه ضربه وارد کرده‌اند به نحوی که عملا امکان رقابت تولیدکنندگان و طراحان داخلی با این قیمت‌ها نیست. بهرامی افزود: از تابستان سال قبل که این کارهای چینی به دلیل نبود کارهای مرغوب داخلی مورد استقبال قرار گرفت، واردات برای امسال نیز آغاز شد که در نتیجه پیش از شروع فصل گرما بازار از کالاهای ارزان و نامرغوب چینی اشباع شد. رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر ادامه داد: متاسفانه جلوگیری از واردات اجناس نامرغوب مورد توجه مسئولان نیست ضمن اینکه پر کردن بازار بر عهده طراحان و محققان این حوزه نیست بلکه نیازمند یک متولی در حوزه صنعت و سرمایه است تا بتواند نیاز مشتریان را بر طبق فرهنگ بومی کشور تامین کند. وی طرح‌های تابستانی ارائه شده توسط طراحان را بسیار عالی دانست و گفت: طرح‌هایی که در تابستان امسال توسط فعالان حوزه مد و لباس در داخل کشور تولید شده، نمونه‌های بسیار شاخص و خوبی است اما متاسفانه بازار برای پذیرش و تولید انبوه گنجایش نشان نمی‌دهد ضمن اینکه سرمایه‌ای برای کار به این صنف ارائه نشده است. بهرامی ظهور مارک‌های جدید مانتو در کشور را خوش یمن خواند و افزود: در حال حاضر تولیدکنندگانی به صورت جسته وگریخته سعی در برند سازی در حوزه پوشاک بانوان دارند تا مشتری بتواند با فراغ بال جنس مرغوب را از نامرغوب تشخیص دهد اما متاسفانه حوزه اطلاع رسانی و گسترش کار به حدی دچار مشکل است که این امر منوط به چند فروشگاه داخلی شده است. این طراح لباس تصریح کرد: تولیدکنندگانی را می‌شناسم که تمامی مراحل تولید خود را به ترکیه می‌برند و پس از آن حتی ژورنال تبلیغی کار را در کشور دیگری تهیه می‌کنند و تنها کالای تولید شده به کشور وارد می‌شود. وی درباره مشکل عدم تهیه ژورنال‌های تبلیغی در کشور بیان داشت: متاسفانه برای تهیه ژورنال بسیار سلیقه‌ای عمل شده به نحوی که برخی به صورت خصوصی اقدام به تهیه ژورنال می‌کنند ضمن اینکه هنوز قوانین مدون و استانداردی در این زمینه وجود ندارد و به این مساله به چشم یک وسیله برای جذب مشتری، نگاه نشده است. بهرامی اجرای مصوبات کارگروه مد و لباس برای برگزاری نمایشگاه توسط طراحان لباس را بسیار موثر خواند و اظهار داشت: در جشنواره مد و لباس با تعدادی مخاطب که انتظارش را داشتیم رو به رو شدیم که چنانچه ادامه پیدا می‌کرد سبب گسترش این حوزه می‌شد اما متاسفانه این مصوبات به مرحله اجرا نرسید تا بازخورد آن مورد بررسی قرار گیرد. انتهای پیام/31/61