مدیر و طراح برند "لچک" به هنرآنلاین گفت: به طور قطع تولید، تنوع و قیمت مناسبت در کنار نوآوری و خلاقیت قابلیت این را دارد که متقاضیان بیشتری را جذب کند و بازار نویی را ایجاد نماید اما وقتی در عرصه تولید دچار مشکل هستیم نمی توان روی زمینههای دیگر به صورت عمده مانور داد. پناهی با اظهار تاسف از تقاضای مردم برای خرید کالاهای خارجی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل اینکه بسیاری از تولیدیهای ایرانی با مدیریت اصولی شروع به کار نکردهاند با گذشت زمان و گسترش کار، دچار ضعف در قسمت طراحی میشوند که این امر به طور مستقیم بر کیفیت کالاها و مسائلی از این دست تاثیر میگذارد. وی ادامه داد: متاسفانه ارائه کالاهای بدون کیفیت به مشتری باعث شده است که دیدگاه مناسبی نسبت به اجناس ایرانی وجود نداشته باشد در حالیکه بسیاری از اجناسی که امروزه با قیمتهای کلان به نام کالای خارجی به دست مردم میرسند، ایرانی هستند و تولیدکنندگان برای از دست ندادن بازار از مارکهای خارجی بر روی آنان استفاده میکنند. این طراح لباس مدیریت در عرصه تولید را بسیار مهم دانست و بیان کرد: اطلاع رسانی بر روی کالاهای خوب ایرانی و کمک به سیستماتیک کردن کارگاههای
تولید لباس یکی از راههایی است که میتوان مشتری ایرانی را به بازاری که متعلق به خود اوست بازگرداند. پناهی درباره طراحی سنتی مانتو گفت: به خودی خود مانتو لباسی سنتی است که در حوزه ایران مورد استفاده قرار میگیرد اما اینکه تا چه حد فرهنگ و رسانههای دیگر بر نوع این پوشش تاثیر گذاشتهاند بحثی است که از جوانب مختلف میتوان مورد بررسی قرار داد. وی درباره نمادهای سنتی کار شده در مانتوها افزود: از گذشته تا امروز پوشیدن لباس راحت در بین مردم ما رایج بوده است که متاسفانه تاثیر فرهنگهای دیگر این عنصر را کمرنگ کرده است. حال مسئله این است که آیا با طراحی چند نقش اسلیمی و یا مسائلی از این دست میتوان ذائقه ایجاد شده در مردم را تغییر داد. مدیر فروشگاه لباس سنتی «لچک» بیان کرد: به طور قطع اطلاع رسانی و کمک مالی مسئولان در حوزه تولید انبوه راهکاری است که میتواند بر تمامی عوامل و بومی کردن حوزه لباس کمک عمدهای کند. پناهی ادامه داد: در حال حاضر من وهمسرم میتوانیم در هفته چندین لباس طراحی کنیم اما مسئله این است که وقتی نمیتوانیم این تعداد طرح را به عرصه تولید انبوه با سایزهای مختلف برسانیم، پس عملا طراحی معنایی ندارد.
وی استقبال مردم از کارهای سنتی را بسیار بالا خواند و گفت: وقتی کاری تولید میکنیم به جرات میتوانم بگویم که بخش عمدهای از آن توسط فروشگاه خودم به فروش میرسد که این نشان دهنده علاقه مردم به این حوزه است. پناهی اطلاع رسانی و تولید انبوه را مکمل یکدیگر خواند و تصریح کرد: اگر در این حوزه تنها اطلاع رسانی صورت گیرد اما کالای مورد نظر در دسترس مردم نباشد تنها اتفاقی که رخ خواهد داد سرخوردگی مشتری است. این طراح لباس درباره تفاوت قیمت در حوزه لباسهای سنتی گفت: لباس سنتی به لحاظ کار و وقتی که بر روی طراحی و حتی برش آن میرود به نوعی یک اثر هنری محسوب میشود. بسیاری از تولیدکنندگان این عرصه پس از اتمام کار، علاوه بر مواد اولیه مصرف شده در لباس میزان وقت و طراحی را نیز در نظر میگیرند که این سبب گران شدن تولیدات میشود اما ما سعی میکنیم بدون در نظر گرفتن هزینه مواد اولیه بر اساس یک سلیقه عمومی بر روی کارها قیمت گذاری کنیم به این ترتیب گاهی برخی از تولیدات بسیار ارزان و با سود کم وارد بازار میشود و برخی نه. وی در نظر گرفتن شعور و سلیقه مردم را مهم دانست و اظهار داشت: مردم به خوبی میدانند که چه نوع کاری ارزش
پرداخت پول بیشتر را داراست به همین خاطر فکر می کنم در حال حاضر مشکل اصلی در مسئله مد و لباس عدم عرضه و توزیع است و نه قیمت. انتهای پیام/۶۱
کد خبر:
11025
در گفتگو با هنرآنلاین مطرح شد
پناهی: مشکل اصلی در مسئله مد و لباس عدم عرضه و توزیع است
مدیر و گرافیست لباس فروشگاه «لچک» گفت:کار طراحی روی لباسها بر روی فروش این حوزه بیتاثیر نیست اما با توجه به تولید محدودی که در ایران داریم و واردات انبوهی که هر روز در حال افزایش است به نظر میرسد که تنها طراحی و ارائه خدمات نو برای قبضه کردن این بازار کافی نیست.