کاوه حیاک، دبیر ششمین جشنواره فرهنگی ادبی بانوان در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین ؛ اظهار داشت: جشنواره فرهنگی ادبی بانوان اولین سالی است که به صورت کشوری برگزار می شود.

وی با اشاره به استقبال هنرمندان از این جشنواره، افزود: در سال گذشته جشنواره فرهنگی ادبی بانوان با ۸۲ مقاله از ۱۴ استان برگزار شد که امسال از ۲۴ استان کشور حدود ۲۳۰ اثر در قالب شعر و مقالات به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که نسبت به سال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه محتوای بیشتر مقالات و آثار رسیده پیرامون جایگاه زن در اسلام است که نشان دهنده اهمیت این موضوع در جامعه می باشد؛ تصریح کرد: بیشترین مقالات ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره به ترتیب در محورهای "جایگاه زن از دیدگاه اسلام"، "فرهنگ عفاف و حجاب"، "نقش نماز در ارتقای سلامت فردی و اجتماعی"، "جایگاه زن در ادبیات معاصر" و "زن در آینه هنر" است.

حیاک ادامه داد: در همه محورهایی که در فراخوان آمده بود، مقالاتی ارائه شده که آثار از ۲۰ اردیبهشت ماه برای داوران ارسال شده است که دکتر نادر کریمیان، دکتر مهری پاکنژاد و دکتر شهربانو سحابی داوری جشنواره فرهنگی ادبی بانوان را برعهده دارند.

وی با اشاره به سطح علمی و مدرک تحصیلی افرادی که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند، افزود: ۱۱ درصد از افراد با مدرک تحصیلی دکترا، ۲۸ درصد با مدرک کارشناس ارشد و تحصلاتی حوزوی هستند و همچنین ۴۶ درصد افراد با تحصیلات کارشناسی و ۱۵ درصد زیر لیسانس در این جشنواره شرکت کرده اند.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری بانوان هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد بستری مناسب برای تبلور هر چه بیشتر استعدادهای بانوان مسلمان ایران در عرصه اجتماعی و تبادل اندیشه میان آنان عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی ادبی بانوان علاوه بر فراهم کردن بستر مناسب و شایسته برای فعالیت هرچه بیشتر بانوان و تبادل افکار و اندیشه ها در جامعه می تواند باعث بروز استعدادهای بانوان جوان برای روی آوردن به نوشتن شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سردشت تصریح کرد: جشنواره فرهنگی هنری بانوان با مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و فرمانداری سردشت در روزهای ۱۰ و ۱۱ خرداد امسال با حضور افزون بر ۱۵۰ نفر از فرهیختگان و فعالان ادبی سراسر کشور برگزار می شود. انتهای پیام/62