به گزارش هنرآنلاین، نام هنرمندان موفق ایرانی در میان برگزیدگان مسابقه بین‌المللی نقاشی "سرزمین مادری" بلاروس با موضوع "افسانه های کهن، لالایی" دیده می‌شود.
در این مسابقه ۱۱۳۶۴ اثر نقاشی از ۲۶ کشور جهان در این رقابت بین‌المللی شرکت داده شده بود.
نمایشگاه آثار برگزیده این مسابقه نیز در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ (۱۹ آوریل ۲۰۱۲) در شهر مینسک پایتخت بلاروس با به نمایش گذاشتن ۴۸۶ اثر برگزار شد.
در مسابقه بین‌المللی نقاشی «سرزمین مادری» بلاروس «سینا مشهدی» از استان آذربایجان شرقی و «رضا پاکزاد» از استان کرمانشاه هر دو پنج ساله در بین برگزیدگان ایرانی خردسال‌ترین کودکانی هستند که موفق به کسب دیپلم افتخار این مسابقه شده‌اند.
«مهرشاد غلامی» از مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون استان تهران، «سعید رضایی» از اصفهان، «حیرا حلاج» از تهران، «عسل محمدزاده» از کردستان و «مانا محمدپور» از استان گیلان همگی هفت ساله، حسین محمدی هشت ساله از استان اردبیل، «حدیث صنوبر» از استان خوزستان و «عرفان ممد بیگی» از استان قزوین هر دو ۹ ساله در میان این برگزیدگان قرار گرفته‌اند.
مسابقه‌ بین‌المللی نقاشی «سرزمین مادری» بلاروس همچنین دیپلم‌های افتخار خود را به «حنا محرم زاده» از مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون استان تهران، «حسین محمدی» از تهران، «مهدیه روشناس» از گلستان هر دو ۱۰ ساله اهدا کرده است.
همچنین به «علی قربانعلی» از مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون استان تهران، «فاطمه سلطانی» از اصفهان و «کیمیا حاتمی» از کرمانشاه هر سه ۱۲ ساله دیپلم افتخار اهدا شده است.
نام «نسیبه عبدالله‌زاده» از آذربایجان غربی و «حنانه اسکندری» از استان اردبیل هر دو ۱۳ ساله و «زهرا قزلسفلی» ۱۴ساله از استان گلستان نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال ۵۹۴ اثر اعضای خود در این مسابقه شرکت کرده بود. انتهای پیام/۶۱