به گزارش هنرآنلاین، "زیر نورکم" عنوان جدیدترین مجموعه داستان مصطفی مستور نویسنده خوزستانی است. این مجموعه شامل 44 داستان کوتاه است که در دوره زمانی سال‌های 1371 تا 1395 نوشته‌ شده است. این مجموعه دارای چهار بخش اصلی به نام‌های "کودکی"، "زندگی"، "عشق" و "مرگ" است. 

هر بخش از این مجموعه به مجموعه‌ای از داستان‌ها تعلق دارد. در بخش "کودکی" شخصیت‌های کودک داستان را پیش می‌برند و نویسنده از برخی تجربه‌های زیستی خود در دوران کودکی در نگارش این داستان‌ها بهره‌ برده‌ است. 

در بخش"زندگی" داستانی از یک استاد دانشگاه آورده‌ شده که در دو برهه زمانی هشت ساله به روایت زندگی او پرداخته شده است. بخش "عشق" شامل تمامی داستان‌های عاشقانه‌‌ای است که نویسنده تاکنون نوشته‌ است. در بخش "مرگ" داستان‌های کوتاهی آمده که درون‌مایه آنها مرگ و نیستی است. 

در این 44 داستان به نوعی پیوستگی وجود دارد. بسیاری از شخصیت‌ها در داستان‌های مختلف و بخش‌های چهارگانه مجموعه تکرار می‌شوند و خواننده در هر بخش با قسمتی از زندگی کاراکتر آشنایی پیدا می‌کند. ما در این مجموعه با ورود و خروج مکرر شخصیت‌ها مواجه هستیم و این شخصیت‌ها را طی سالیان زندگانی خود می‌بینیم و پازل‌های شخصیتی آن‌ها به تدریج در ذهن خواننده کامل می‌شود.

مستور پیش از این گفته بود که به هر مساله رنگی را نسبت می‌دهد. مثلا زندگی برایش یک رنگ است و مرگ به رنگ دیگری که لزوما سیاه نیست. در این مجموعه هم به نحوی به این مساله اشاره کرده‌ است و نگاه خود را به رنگ‌های هستی در آن وارد کرده‌ است. او همان نگاه ماوراءلطبیعه را در برخی از داستان‌های این کتاب حفظ کرده‌ است و در بخش‌های "زندگی" و "عشق" داستان‌هایی که شخصیت اصلی آن‌ها زن هستند، دیده می‌شوند. 

مجموعه داستان "زیر نورکم" نوشته مصطفی مستور آخرین اثر این نویسنده است که مراسم رونمایی آن سوم آذر 96 در کتاب‌فروشی نشر چشمه پریس تهران برگزار می‌شود.