به گزارش هنرآنلاین، نسترن خسروی آذر، هنرمند سفالگر تبریزی گفت: تمامی اجزای سفال تبریز از خاک و مواد تشکیل دهنده گرفته تا لعاب و کیفیت و طرح‌ در تمام نقاط کشور و حتی جهان برجسته است اما سفال چینی با ظاهری مشابه و نامرغوب وارد بازار شده که حیات این هنر را تهدید می‌کند.
خسروی آذر با اشاره به مشکلات این هنر بومی گفت: گرچه سفال تبریز از ویژگی‌های خاص و برجسته‌ای برخوردار و صاحب سبک است اما این هنر بومی در میان تمامی اقشار مردم شناخته شده نیست به طوریکه سفال چینی نسبت به سفال بومی، همچنان برای عموم مردم از ارزش و برتری بالاتری برخوردار است.
وی با اشاره به ویژگی‌های این نوع سفال و لعاب فیروزه تبریز به عنوان یکی از تفاوت‌های زیبایی بخش این آثار، تصرح کرد: لعاب فیروزه در سطح کشور لعابی متفاوت و برجسته است که توسط استاد «قابچی» و «تطهیری مقدم» احیا شد.
خسروی آذر جایگاه هنرمندان سفالگر تبریز را در سطح کشور خوب ارزیابی کرد و گفت: در دهمین همایش دوسالانه سفال ایران ۱۸ نفر از تبریز به جشنواره راه یافته بودند که توانمندی هنرمندان این خطه حتی می‌تواند تبریز را در سال‌های آینده، میزبان جشنواره‌های سفال کند.
بر اساس این گزارش، نسترن خسروی آذر یکی از هنرمندان سفالگری است که به صورت آزاد در نمایشگاه سفال تبریز شرکت کرده و فعالیت در رشته هنری سفال را از سال ۸۷ در کارنامه خود دارد.
این هنرمند تبریزی که دوره‌های آموزشی سفال را در موزه زنده سفال سپری کرده، به صورت نقش برجسته روی سفال کار می‌کند و پیش از این در جشنواره فجر کتیبه موفق به کسب مقام شده است. انتهای پیام/۶۱