سرویس تئاتر هنرآنلاین، امیرکاوه آهنین جان از امروز 24 آبان ماه ساعت 20:30، نمایش "تنهایی پر هیاهو" را به عنوان دومین تجربه کارگردانی پس از نمایش "در بارانداز" در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌آورد. این اثر نمایشی اقتباس حسین پاکدل از رمان "تنهایی پر هیاهو" اثر بهومیل هرابال با ترجمه پرویز دوایی است.

آهنین جان که در اجرای این اثر نمایشی نیز از بازیگران جوان فارغ‌التحصیل از آکادمی هنرهای نمایشی "سولو" استفاده کرده است در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آکادمی گروه هنرهای نمایشی "سولو" 4 سال است که فعالیت می‌کند. با تشکیل این آکادمی در نظر داشتم با ایجاد پلی، مسیر حرفه‌ای این عرصه را برای جوانان مستعد هموار کنم چرا که من نیز در آغاز راه سختی‌های ورود به تئاتر حرفه‌ای را پشت سر گذرانده‌ام.  

او ضمن اشاره به اینکه ایجاد این آکادمی ادای دینی به استاد حمید سمندریان است، عنوان کرد: در این آکادمی اهداف مشخصی را دنبال می‌کنیم. یکی از این اهداف، معرفی سبک و شیوه اجرایی متفاوت در عرصه هنرهای نمایشی است. به همین منظور متمرکز برآنیم تا شیوه اجرایی نو و بدیعی را به مخاطب معرفی کنیم.

این کارگردان و بازیگر در ادامه اضافه کرد: از این رو تمام سعی من بر آن بوده تا در شیوه اجرایی از منظر آنچه هایکو در ادبیات ژاپنی گفته است پیروی کنم یعنی موجز، عمیق و پر از مضامین اما در فرصتی کوتاه. شیوه لایف استایل با گذشته تفاوت کرده است چرا که مخاطب امروز حوصله بسط و گسترش ندارد و از آنجا که با ابزارهای ارتباط جمعی و فضاهای مجازی در ارتباط است، به خرده اطلاعاتی دسترسی دارد و سطح آگاهیش نسبت به گذشته متفاوت شده است.

امیر کاوه آهنین با بیان این موضوع که تلاش کرده‌ام در اجرا، نمایش خود را به نسل آخر مخاطبان نزدیک کنم، خاطرنشان کرد: اکنون 43 سال سن دارم اما از نظر مخاطبان در شیوه اجرایی 20 سال جوان‌تر هستم. قصدم بر این بوده تا سبک و شیوه‌ای در تئاتر معرفی کنم که به نسل امروز نزدیک‌تر باشد. هیچ کس در هنر جایی برای ارائه آثار تاریخ مصرف گذشته ندارد و انتقال حرف روز رسالت هنرمند است.

او داستان نمایش "تنهایی پر هیاهو" را اینگونه توضیح داد :  این قصه درباره کارگر ساده‌ای به نام "هانتا" است که پس از جنگ در زیرزمینی مامور از بین بردن و خمیر کردن کتاب‌هاست. در این اثر اتفاقات زندگی "هانتا" را در یک مقطع زمانی می‌بینیم که پس از نابودی کتاب‌ها به از بین بردن خودش دست می‌زند...

کارگردان نمایش "بارانداز" درباره انتخاب بازیگران این نمایش تصریح کرد: در نمایشی که پیش از این روی صحنه آوردم، صد در صد از بچه‌های گروه "سولو" برای بازی استفاده کردم. اما در این اثر در نظر داشتم تا چند قدم جلوتر بروم بنابراین چند بازیگر حرفه‌ای نیز در این نمایش همراه ما شدند.

او افزود: السا فیروزآذر 2 سال است که در کنار گروه "سولو" است و بانیپال شومون، آناهیتا همتی، روزبه اختری و ابوالفضل حاجی علیخانی به مرور به این گروه اضافه شدند و همراه ما بودند. در این نمایش به دلیل ویژگی‌های بعضی از نقش‌ها امکان استفاده از هنرجوهای این آکادمی وجود نداشت.

بانیپال شومون، آناهیتا همتی، السا فیروزآذر، روزبه اختری، ابوالفظل حاج علیخانی، بابک قادری، شهاب ملک پور، بهداد قادری، میلاد تاجیک، بابک بینش، عسل هژبرپور، حمیدرضا سنگیان، کاوه دوستی، نیما مظاهری، یوسف محوی، علی کیان، زکیه سیف، آرزو تاج نیا، مهسا اصغری، علی صحراگرد، نسترن ابراهیم زاده، نگین فیروزمنش و روژینا کلاه زری گروه بازیگری نمایش "تنهایی پرهیاهو" را تشکیل می دهند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:  مشاور کارگردان و طراح صحنه نادیا حسام، گروه کارگردانی محمدمهدی سجادی، دانیال عبادی و معین سعیدی، طراح لباس: سوده شرحی، دستیاران لباس: مریم عشقی و ثمین کرامتی، طراح گریم: نادیا حسام، مجریان گریم: سپیده نقدی، سینا دشتی و آزاده مالمیر، طراح نور: علی کوزه گر، مدیران صحنه: سینا شیبانی، رضا صبوری و محمد عزیزی، دستیار صحنه: مریم رضوی، آهنگساز: مهدی حسنی، طراح گرافیک: سینا افشار، عکاس: پریچهر ژیان و شهریار اکبری، مشاور رسانه‌ای: منصوره بسمل، مدیر تبلیغات و روابط عمومی: علی ژیان، تبلیغات مجازی: گروه جارچی و تهیه کننده: گروه هنری سولو.

یادآور می‌شود در اطلاعیه گروه آمده است: بیماران قلبی، تنفسی و افراد زیر ۱۸ سال از دیدن نمایش جدا پرهیز کنند. علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.