سرویس تجسمی هنرآنلاین: علیرضا آدم بکان، هنرمند نقاش، حضور در طبیعت و درک احساس یکی شدن با دنیای اطراف را دلیل شکل‌گیری مجموعه "طُب تَن" دانست و دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این مجموعه نتیجه حضور مستقیم من در دل طبیعت بوده است، به همین خاطر نام مجموعه را از کلمه طبیعت و تن برای اشاره به وجود آدمی انتخاب کردم.

او ادامه داد: سعی کردم که در این مجموعه طبیعت را از نگاه خودم و متفاوت از عکس‌های آتلیه‌ای به تصویر درآورم به همین خاطر تغییرات موجود در لحظات نیز درون این کارها ثبت‌شده است چراکه به‌صورت ناخودآگاه حضور فیزیکی من در این فضاها روی آثارم تأثیر گذاشت.

نمایشگاه آثار علیرضا آدم‌بکان در گالری اثر

این هنرمند درباره تعداد آثار به نمایش گذاشته ‌شده در این مجموعه توضیح داد: در دل این مجموعه آثار متعددی وجود دارد که من از میان آن‌ها 15 اثر را در ابعاد مختلف از 120 در 90 گرفته تا ابعاد کوچک به نمایش گذاشته‌ام.

آدم بکان از ادامه روند کار خود بر روی طبیعت به همین شکل خبر داد و گفت: همان‌طور که می‌دانید مجموعه‌های دیگر من نظیر "فضای شهری" و "چهره‌ها"  هرگز تمام نشده‌اند و امتداد یافته‌اند چراکه این آثار در طول سالیان متوالی در ذهن من به سمت تکامل پیش می‌روند به همین خاطر به‌صورت متوالی سال‌های طولانی روی این مجموعه‌ها کار انجام داده‌ام و آن را ادامه می‌دهم.

نمایشگاه آثار علیرضا آدم‌بکان در گالری اثر

او در خصوص تکنیک اجرای این مجموعه بیان کرد: عمده آثار این مجموعه محصول ترکیب مواد هستند اما بخشی از آثار نیز با استفاده از رنگ و روغن‌ کار شده‌اند.

این هنرمند تأکید کرد: در مجموعه "طَب تَن" صرفاً حضور در طبیعت برای من کافی بوده است زیرا همین ‌که از آتلیه خارج می‌شوم و دست از کارهای مفهومی گذشته می‌کشم، برایم جذاب است.

آدم بکان استقبال مخاطبان از نمایشگاه را بسیار خوب دانست و دراین‌باره گفت: واکنش مخاطبان نسبت به آثار بسیار خوب بود زیرا در دل این مجموعه هم لذت از طبیعت به شکل یک بده و بستان وجود دارد و هم‌بازی با رنگ‌ها به شکل خاصی برای مخاطب قابل لمس است. فکر می‌کنم، درک هنرمند از طبیعت و محیط اطراف که با رنگ‌ها به تصویر کشیده شده برای مخاطب جذاب بود.

نمایشگاه آثار علیرضا آدم‌بکان در گالری اثر

او افزود: در بخشی از آثار این مجموعه با تغییر رنگ‌ها سعی کردم که تخریب طبیعت را نشان دهم اما به‌طور کلی بخش مفهومی و تأکید بر این ماجرا برایم در اولویت نبود.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان برای بازدید از این  نمایشگاه می‌توانند تا 10 آذرماه، همه‌روزه از ساعت 11 الی 16 به نگارخانه اثر واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره 16 مراجعه کنند.