سرویس موسیقی هنرآنلاین: حامد برادران تنظیم‌کننده که روزهای پرفعالیتی را می‌گذراند درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین، گفت: در حال حاضر مشغول انجام کارهای محمدرضا گلزار، بهنام بانی و سینا شعبانخانی و چند هنرمند دیگر هستم. در آذرماه کنسرت‌های گلزار، بانی و شعبانخانی شروع می‌شود. در این دو ماه نیز مشغول تولید و برنامه‌ریزی بوده‌ایم.

او در خصوص علت پررنگ شدن اسمش در میان طیف انبوه تنظیم‌کنندگان گفت: تلاش من همیشه این بوده است که آرتیست بسازم. همیشه اتاق فکر داشته‌ایم و دوستان خوبی مانند ایمان ابراهیمی و یاسر داودیان و... در این مسیر کمک کرده‌اند. ما با تفکر و برنامه‌ریزی کار کردیم و از جایی به بعد مسیر خودمان را پیدا کردیم. سعی داشتیم اتفاقی در موسیقی ایجاد کنیم. به خواننده به عنوان مشتری نگاه نکردیم، به کار بها داده‌ایم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم و توانستیم آرتیست را پس از مدتی به یک نقطه برسانیم. این اتفاق باعث تأثیرگذاری می‌شود و وقتی این اتفاق نه تنها برای یک هنرمند بلکه برای چندین هنرمند می‌افتد، همه متوجه هدفمندی و تأثیر فعالیتمان می‌شوند. ما برای کارمان زحمت می‌کشیم و زمان می‌گذاریم. مدت‌زمان مطرح نیست، تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسیم تلاش را متوقف نمی‌کنیم.

برادران اشاره کرد که ملودی قطعه "عکس دوتایی" را در میان کارهایش بیشتر دوست دارد و ادامه داد: خیلی نمی‌شود بین قطعات فرق گذاشت و از میانشان انتخاب کرد، در سبک‌های مختلف کار ساختم و هر یک را به یک نحو دوست دارم.

برادران درباره تمایل روی آوردنش به خوانندگی گفت: من پیش از این که تنظیم‌کننده باشم، خوانندگی می‌کردم. به خاطر نبود ابزار و حمایت‌کننده مالی، وارد حوزه تنظیم شدم. پس از آن بسیار درگیر بخش تنظیم شدم و خودم را فراموش کردم. در حال حاضر هم وقتی قطعه‌ای منتشر می‌کنم، بسیاری گلایه می‌کنند چرا از تنظیم به سمت خوانندگی آمدم، در حالی که من در ابتدا خواننده بودم. تلاش دارم در کاری که می‌کنم تفکرم را ارائه کنم، نه این که به طور صرف تنظیم‌کننده باشم.

برادران تأکید کرد که در بازار امروز موسیقی تنظیم‌کننده توانا بسیار داریم و ادامه داد: تعداد تنظیم‌کنندگانی که در سطح عالی کار می‌کنند زیاد است. نظر شخصی من این است که ضعف در بخش ترانه و ملودی است. ما ملودی‌ساز خوب کم داریم. ملودی‌سازی که در پشت کارهایش تفکر وجود داشته باشد، هدفمند کار کند و مسیر کاری هنرمند را در نظر بگیرد بسیار کم است.

این تنظیم‌کننده درباره کاهش استقبال مخاطبان از قطعات غمگین توضیح داد: دوره قطعات غمگین گذشته است. به عنوان نمونه قطعات بهنام بانی رو به امید و خوشی است و 90 درصد کارها فضای مثبت دارد. من به شخصه سعی کردم کارهایم را جوری بسازم که هر چقدر هم منفی باشد در نهایت مخاطب را به امید برساند.

او در خصوص توقع خود از رسانه‌ها گفت: توقع دارم اگر یک رسانه به طور مخصوص به موسیقی می‌پردازد، پرداخت‌هایش را تخصصی‌تر کند و گروه‌های مختلفی در حوزه‌های پاپ، کلاسیک و ... تشکیل بدهد. هر یک از این حوزه‌ها نیازمند پرداخت و مقایسه جداگانه است. حاشیه‌های خوب موسیقی در خبرگزاری‌ها کم است و بیشتر شاهد انعکاس حاشیه‌های منفی هستیم.