به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه ۷ آبان در نشستی خبری در محل برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با تاکید بر اهمیت حوزه تئاتر برای کشور در این باره گفت: طی 4 ساله گذشته تلاش‌های بسیاری در راستای توسعه و افزایش بخش نمایش صورت گرفته‌ است لذا ما سعی کردیم که به صورت جدی‌تری مساله تئاتر و بودجه این بخش را مد نظر قرار دهیم البته من معتقدم که در این راستا رسانه‌ها بسیار می‌توانند مثمرثمر باشند.

او افزود: حضور بخش خصوصی و تاسیس سالن‌های کوچک اتفاق بسیار خوبی در حوزه نمایش است که امیدواریم به شهرستان‌ها و استان‌ها نیز تعمیم یابد لذا امیدواریم که اهالی رسانه به کمک ما بشتابند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما محدودیت‌ها و مسائل اقتصادی دولت را به خوبی می‌دانیم اما مهم این است که ما به عنوان خادمان هنر  از یک سو و اهالی رسانه از سوی دیگر به عنوان منتقل کننده خواسته‌های مردم تلاش کنیم تا بتوانیم سیاستمداران را متقاعد کنیم. متقاعد به اینکه مصرف فرهنگی نیز به اندازه نان روزانه دارای ارزش است چرا که عدم تامین این عرصه منجر به آسیب‌های جدی در عرصه اجتماع می‌شود.

صالحی در پاسخ به سوال اصحاب رسانه در خصوص نمایشگاه کتاب تهران گفت: پس از نمایشگاه تهران ما به دنبال این بودیم که هر چه سریع‌تر آغاز نمایشگاه بعدی شکل گیرد.

او با اشاره به نامه نوشته شده توسط شوراهای نشر اظهار کرد: بر اساس نامه نوشته شده 2 تشکل به عنوان مجری انتخاب شدند. البته بنا به شرایطی این گفت‌وگوها به تاخیر افتاده است لذا به محض اینکه شورای سیاستگذاری تشکیل شود این مساله مشخص خواهد شد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مکان نمایشگاه و شهر آفتاب گفت: مذاکراتی در این خصوص با شهرداری صورت پذیرفته است که امیدواریم هر چه سریع‌تر پاسخ را داشته باشیم.

صالحی در پاسخ به این سوال که آیا با کاهش بودجه جشنواره فیلم فجر، اکران‌های شهرستان‌ها کمرنگ می‌شود، اظهار کرد: کاهش بودجه فجر به معنای غلط بودن هزینه‌ها نیست زیرا ما تلاش داریم که با کاهش هزینه‌ها کیفیت را نیز افزایش دهیم.

او افزود: از آنجایی که جشنواره فیلم فجر یک رویداد ملی است که مختص تهران نیست قطعا شهرستان‌ها نیز در هر صورت از آن بهره‌مند خواهند شد.

صالحی درباره اختلاف هنرمندان با فرهنگستان هنر و نامه امضاء شده توسط 500 هنرمند گفت: همانطور که می‌دانید این مساله به شکل سازمانی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطی ندارد چرا که فرهنگستان‌های مختلف و از جمله فرهنگستان هنر به شکل مستقل اداره می‌شوند لذا ما ورود مستقیم به این بحث نداشته‌ایم.

او افزود: امیدوارم که هر چه زودتر بحث‌های حاشیه‌ای از حوزه فرهنگستان زدوده شود زیرا فضاهای که مزین به نام فرهنگی هستند هر چه بی‌حاشیه‌تر باشند، موفق‌ترند.

صالحی، از تدوین رویکرد استانی خبر داد و گفت: امیدواریم که طی 4 سال آینده بتوانم در سفرهای استانی یک تفاهم نامه فرهنگی را اجرا کنم به نحوی که این  تفاهم‌نامه بتواند با توجه به پتانسیل زیرساختی هر استان شکل پذیرد.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا 12 آبان ماه در مصلی تهران ادامه دارد.