به گزارش هنرآنلاین، با پایان اجرای نمایش های "1417" و" "حوالی ساعت صفر"، نمایش "کافی شاپ" به کارگردانی حسینعلی بینوایی در خانه نمایش  پذیرای تماشاگران می‌شود. این نمایش از روز یکشنبه 8  تا 19 آبان ماه ساعت 18 به مدت ده شب میزبان تماشاگران و علاقمندان می‌شود.

در این نمایش حسین پرستار، محبوبه یزدانی، محمد رضایی‌مقدم، بهادر میرناصری  به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقمندان به تماشای آثار نمایشی خانه نمایش به میدان فردوسی، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی (فرصت سابق)، کوچه محمدآقا، پلاک 34 مراجعه کنند. برای مطلع شدن از اخبار خانه نمایش و تمرین‌های پلاتوهای این تماشاخانه در کانال تلگرام به  نشانی edaretheaterkhanenamayesh@ عضو شوید.

 

"آسمان برای تو می‌‌بارد" در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود

نمایش "آسمان برای تو می‌‌بارد" به نویسندگی سیدعلی موسویان و کارگردانی سعید دولتی از 11  تا 28  آبان‌ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. این نمایش که  برگرفته از یک داستان واقعی است حول محور داستان عدم تفاهم میان پدران مذهبی و فرزندانشان می‌چرخد.

در خلاصه داستان "آسمان برای تو می‌‌بارد" آمده است: عباس جوانی عاشق موسیقی‌ست و برخلاف میل پدرش حاج داوود که فردی متدین و بازاری است در مهمانی‌ها و جشن‌ها نوازندگی و خوانندگی می‌کند و به همین خاطر پدرش به او توجهای ندارد و از او حمایت نمی‌کند و بیشتر توجه‌اش به امیرحسین دامادش است. دوستان عباس به او پیشنهاد سفر تایلند می‌دهد و او برای تهیه هزینه سفر به‌دروغ به پدرش می‌گوید که قصد سفر به کربلا دارد و این دروغ افشا می‌شود و...

"آسمان برای تو می‌‌بارد" را مهدی نامداری تهیه‌ کرده و میرمنصور کاظمی، عباس بهمنش، وهاب امین‌الرعایا، امیر پورخلیل، ماهرخ امینی و محمدحسین قاسمی  بازیگرانش هستند.

این نمایش از 11 تا 28 آبان از ساعت 17:45 در پردیس تئاتر شهرزاد در خیابان حافظ، نوفل‌لوشاتو، پلاک 74 روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای آن از سایت www.tiwall.com بلیت تهیه کنند.

"آسمان برای تو می‌‌بارد" کاری از گروه تئاتر "همای سعادت" است و از دیگر عوامل آن می‌توان به محمدحسین شهریاری و فرشید حاجیان دستیاران کارگردان، سمانه حکیمی طراح صحنه و لباس، علیرضا دزفولی موسیقی، امینه شیاسی مدیر صحنه، وهاب امین الرعایا طراح نور، مطهره کشاورز مشاور رسانه‎ای، عماد سالکی طراح پوستر و بروشور، علیرضا حاصلی مراد و طناز چنگیزپور عکاس و عسل عبیری منشی صحنه اشاره کرد. 

 

‏shave روی صحنه انتظامی می‌آید

نمایش shave نوشته علی دلپیشه و به کارگردانی حسین دیردار از ١٠ آبان در تماشاخانه استادانتظامی به روی صحنه خواهد رفت.

علی دل پیشه، نیلوفر هوشمند، دیبا سراج و مینا گلپایگانی از بازیگران این نمایش هستند.

همزمان با روزهای پایانی تمرین نمایش، بهنود یخچالی آهنگساز سینما و تلویزیون ساخت موسیقی shave را به پایان رسانده است.

در خلاصه داستان نمایش shave آمده است: شیو قصه عاشقانه‌ها؛ تضادها و تعارض ادم‌ها با هم در جغرافیای دنیایی و درونی‌شان است در دهه‌های متاخر ایران...

سایر عوامل نمایش shave عبارتند از: مجری طرح امیرحسین شفیعی، طراح دکور علی دل پیشه، موسیقی بهنود یخچالی، طراحی صدا و صداگذاری امین شریفی، طراح نور رضا نصیری‌نیا، مشاور رسانه ملیکا مومنی راد، روابط عمومی فریبا جدیدی، هماهنگی شهر آشوب مفتاحی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز محمد رحمانی، دستیارکارگردان و منشی صحنه نوشین اسدزاده، عکاس محمد بستان، طراح پوستر محمدرضا غلامی و امین ملک‌زاده.

نمایش شیو shave از ١٠ آبان تا ٣ آذر هر شب ساعت ١٨ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می‌رود.

 

 

 

اجرای سه اثر نمایشی جدید در تالارهای مجموعه تئاتر شهر

 برنامه این هفته تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که سه اثر نمایشی جدید در تالارهای چهارسو و قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

برنامه این هفته تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که سه  اثر نمایشی جدید به کارگردانی سهراب سلیمی، سیامک احصایی و شهاب راحله در تالارهای قشقایی، چهارسو و پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

"بوی خواب" عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی محمد چرم شیر با بازخوانی نمایشنامه "آرامش از نوعی دیگر" تام استوپارد است که از روز یکشنبه هفتم آبان ماه به کارگردانی سهراب سلیمی در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت 19:30 با مدت زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 25 هزار تومان اجرا می شود، مسعود دلخواه، قاسم زارع و شهره سلطانی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش "آکواریوم" نمایش جدید دیگری به نویسندگی سیامک احصایی، مهرک قزوینی و کارگردانی سیامک احصایی و بازی کاظم سیاحی، غزل شاکری، روح الله حق‌گوی لسان است که از روز یکشنبه هفتم آبان ماه ساعت 19:45 با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 25 هزار تومان در تالار چهارسو به صحنه می‌رود.

در پلاتو اجرا نیز بعد از پایان گرفتن نمایش "راهمرد" به کارگردانی حامد هوشیاری، نمایش جدیدی با عنوان "آن سه نفر" نوشته محمود فرهنگ، کارگردانی شهاب راحله و بازی عباس بابایی و بهروز میرلو از روز یکشنبه هفتم آبان میزبان علاقه‌مندان تئاتر است. این اثر نمایشی ساعت 18 با مدت زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان روی صحنه می‌رود.

"نذار این خواب تعبیر بشه" عنوان نمایش دیگری به نویسندگی و کارگردانی مهدی نصیری است که ساعت 18 با مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 20 هزار تومان در تالار سایه  به صحنه می‌رود. بهرام تشکر، ترانه کوهستانی، بهروز پناهنده، فریبا امینیان، رضا جوشنی و هما پریان هنرمندانی هستند که در این نمایش به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش "پرواز شماره 745" به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین هم ساعت 20 به مدت زمان 40 دقیقه و قیمت بلیت 25 هزار تومان در تالار سایه به صحنه می‌رود. مرجان پورغلامحسین بازیگر و گلنوش طاهری و بیتا بهارلو بازی‌دهندگان عروسک این اثر نمایشی هستند.

نمایش "کُلُنل" به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور هم ساعت 19:30 با مدت زمان 100 دقیقه با قیمت بلیت 20 تا 40 هزار تومان در تالار اصلی به صحنه می‌رود. در این نمایش حسین پاکدل، شهرام حقیقت‌دوست، مونا فرجاد، اتابک نادری، سیروس همتی، علی سلیمانی، وحیدنفر، علی رضا ناصحی، آتیه جاوید، الهه شه‌پرست، جوادپورزند، حسین شفیعی، آناهیتا خسروی، سمیراسلیمی، رهامقدم، محسن مهری‌دروی، میلاد ابراهیمی، محمدشکری، سیامک توده‌فلاح، امیر باده‌دست و آیسان حداد به عنوان بازیگر حضور دارند.

علاقه‌مندان و تماشاگران می‌توانند برای آگاهی از تازه‌ترین رویدادها و اطلاعات آثار نمایشی مجموعه تئاترشهر به سایت این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com  مراجعه کنند.

 

تمرین چهل و سه  گروه نمایشی در پلاتوهای خانه نمایش

چهل و سه  گروه نمایشی برای اجرا در جشنواره‌های تئاتری و اجرای عمومی در تماشاخانه‌های تئاتری در پلاتوهای خانه نمایش تمرین می‌کنند.

پلاتوهای خانه نمایش هر روز از ساعت 8  صبح تا ساعت 20 پذیرای گروه‌های نمایشی است و درحال حاضر نیز چهل و سه  گروه نمایشی برای شرکت در جشنواره‌های شهر،  رپرتوار اجرای عموم دفتر تاتر دینی صاحبدلان (عاشورا تا اربعین) جشنواره تئاتر معلولان و اجرا در تماشاخانه‌هایی چون تئاتر شهر، سنگلج، خانه نمایش، تالار هنر، تالار مولوی، تالار محراب، خانه هنرمندان و پردیس تئاتر تهران، پردیس تئاتر شهرزاد تمرین می‌کنند.

 بر پایه این خبر نمایش‌های "مرده شور" نوشته مهرداد رایانی مخصوص به کارگردانی مریم قلهکی، "سقوط" به نویسندگی و کارگردانی مهتاب امیر کافی، "عطسه" به  نویسندگی و کارگردانی نیلوفر لطفی، "رویای تولد " نوشته آزاده دستمالچی و کارگردانی محمدرضا مالکی، "قصه شهربازی"  نوشته امین دلپذیر به کارگردانی مسعود روستا، "پرواز کرمها" نوشته مهدی ایوبی به کارگردانی شیما لطیفی، "ویترین" به نویسندگی و کارگردانی فرهاد فرنام، "نحس" به نویسندگی و کارگردانی تینو صالحی، "پارادوکس" به نویسندگی و کارگردانی فرناز عقیلی، "در حضور باد" نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی حامد عقیلی، "قتل در کازابلانکا" نوشته آرمان طیران و به کارگردانی برکه فروتن، "درخت بخشنده " نوشته شل سیلور استاین به کارگردانی میترا کرم‌خانی، "جادوگر پیکار" نوشته گروهی به کارگردانی زهرا ناظری، "لیلی و مجنون" نوشته و کارگردانی  سید جلال الدیندری، "ببر شمار 2" به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین داداش‌نیا، "خرس های پاندا"  نوشته ماتئی وسینی یک به  کارگردانی سعید مصطفایی، "آسمان برای تو می‌بارد"  نوشته سید علی موسویان به کارگردانی سعید دولتی، "خرده جنایات زن و شوهری" امانول اشمیت به کارگردانی رضا رمضانی، "دنبال زور تا یه جای دور" نوشته زهرا فرقانی به کارگردانی محمد محمودی ،"شکاف" نوشته و کارگردانی رها سلیمانی و سعید اسد سنگانی، "یک و نیم لیتر" نوشته و کارگردانی بهار کریم‌زاده، "مزه دروغ تلخه" بهرام جلالی‌پور و کارگردانی سیمرا یزدان پژو، "آبیه سبز"  نوشته و کارگردانی کتایون سیف‌الهی، "پشت سر تو نگاه کنی" نوشته محمود فرهنگ و به کارگردانی مهدی فناییان، "اآدم خوب آدمیه که خوب" نوشته  خدیو رفعتی محسن قربانی، "بوق" نوشته ایوب آقاخانی  و کارگردانی حسین حیدری‌پور، "ماه وژیار" نوشته حمیدرضا نعیمی سحرصفرپور، "آهنگ‌های شکلاتی" نوشته اکبر رادی و کارگردانی آریا ذوالفقاری، "گذرحاج اکبر" نوشته و کارگردانی امیر مهاجر، "فیگوراتیومرک" نوشته محسن عظیمی و به کارگردانی سیامک زین‌الدینی، "والس مرده شوران" نوشته کوروش نریمانی به کارگردانی حسن همتی، "خواب های کودکانه" نوشته سیروس سپری و به کارگردانی سیروس سپهری، "کودکانه‌ها من خداحافظ" نوشته و کارگردانی امیر لشگری، "25 سال مردن" نوشته احسان رحیمی و کارگردانی متین حسنی‌پور، "جوحی و صندوق کدخدا" نوشته و کارگردانی جود انصافی، "آن سه نفر" نوشته محمود فرهنگ و به کارگردانی شهاب راحله، "بچه از چند ماهگی حرف می زنه" نوشته و کارگردانی ایمان بیات‌فر، "سایکو" نوشته و کارگردانی مرجان قمری، "بچه‌های آفتاب" نوشته حسین آشوری به کارگردانی مریم جلیلی، "سفر به آینده" نوشته سبا سلیمانی به کارگردانی محمد عبدی، "میان رودخانه نوشته " نوشته و کارگردانی پیام عزیز، "یک ساعت نیچ و نوچ، سر حرف پوچ" نوشته  و کارگردانی حسین فضل‌الهی، "پولانسکی" نوشته و کارگردانی محمد میرعلی اکبری، "نیل سایمون و همسرش در سرمای قطب" نوشته و کارگردانی محسن میر هاشمی، "مکبث لیدی، لیدی مکبث"  نوشته و کارگردانی محمد مهدی سجادی، "پروانه" نوشته و کارگردانی مریم الهامیان و نیاز اسماعیلپور، "کارد، ترنج، زلیخا" نوشته ملیحه جعفری مرادی و کارگردانی احمد ایرانی‌خواه، "خشم شدید فیلیپ هوتسن" نوشته ماکس فریش و به کارگردانی حسن عسگری در حال حاضر در پلاتوی اداره تئاتر و خانه نمایش در حال تمرین هستند.

علاقمندان به تماشای آثار نمایشی خانه  نمایش به میدان فردوسی، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی (فرصت سابق)، کوچه محمدآقا، پلاک 34 مراجعه کنند. برای مطلع شدن از اخبار خانه نمایش و تمرین‌های پلاتوهای این تماشاخانه در کانال تلگرام به  نشانی edaretheaterkhanenamayesh@ عضو شوید.

 

تقدیم "شوایک، سرباز ساده دل" به علی اشرف درویشیان 

 اجرای شب گذشته "شوایک، سرباز ساده دل" به کارگردانی حمیدرضا نعیمی به نویسنده فقید علی اشرف درویشیان تقدیم شد.

حمیدرضا نعیمی در این اجرا گفت: او صدای مظلومان بود و طبقه محروم جامعه کسی که قدر ندید تا زمانی که زنده بود. امیدوارم حالا که در بین ما نیست، داستان‌هایش را برای بچه‌هایمان بخوانیم.

وی افزود: اگر مسئولین فراموشش کردند، ما فراموشش نکنیم. داستان‌هایش همیشه با ما هستند.

نمایش "شوایک، سرباز ساده دل"  با بازی فرهاد آییش ، حامد کمیلی، امیرحسین رستمی، بهناز نازی، مهران رنج‌بر، کتانه افشاری‌نژاد، کامبیز امینی، یعقوب صباحی، محسن گودرزی، بهار نوحیان، رضا جهانی، محسن سالاری، مرجان فریقی و... ، مهر و آبان ۹۶ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

رضا افشار، سینا کوایی، محمد نژاد، صالح لواسانی، مجتبی بابایی فرد، عطا مقیمی، محمد نیازی، سعید هاشمی، سهیل باباعلی، محمد کمانگیر، سعید رستمی، علی گلشنی، محمد مشتاقی، کیارش دستیاری، پرهام ابراری، ایمان سلگی، فرهاد قدیم خانی و امین بالنگ دیگر بازیگران "شوایک، سرباز ساده دل" هستند.

این نمایش روایتگر مرد سگ چرانی است که به جنگ جهانی اول دعوت می‌شود. او که قبلا به خاطر سفاهت از سربازی معاف شده، تصمیم می‌گیرد از وقوع جنگ جلوگیری کند ... .

مجری طرح این نمایش، نورالدین حیدری ماهر است.

بلیت فروشی این نمایش از طریق سایت ایران نمایش و ایران کنسرت صورت می‌گیرد.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: نویسنده و کارگردان حمید رضا نعیمی، مجری طرح نورالدین حیدری ماهر، طراح صحنه رضا مهدی‌زاده، طراح‌لباس ادنا زینلیان، طراح گریم ماریا حاجیها، طراح نور رضا حیدری، آهنگساز علیرضا عبدالکریمی، عکس و گرافیک محمد صادق زرجویان، عکاس پشت صحنه و دستیار روابط عمومی: بهار آشوری، تبلیغات فضای مجازی تهران تئاتر (مرتضی کازرانی) و مشاور رسانه‌ای آیدا اورنگ.