به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آرمین قیطاسی در نشست خبری کنسرت بادی آرس‌نوا گفت: کنسرت بزرگ بادی آرس‌نوا ۱۳ و ۱۴ تیر در تالار وحدت برگزار می‌شود که قرار است در این کنسرت با اجرای قطعات جدید به روی صحنه رویم.

سرپرست گروه آرس‌نوا افزود: قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود، مربوط به موسیقی فیلم و کارتون می‌شود که این قطعات به صورت ریمکس اجرا می‌شود.

وی درباره تعداد قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود گفت: به طور کلی ما ۳۲ قطعه برای این کنسرت تنظیم کردیم که نام بعضی از این قطعات تایتانیک، پینوکیو، فوتبالیست‌ها، اوشین، دور دنیا در ۸۰ روز، حنا دختری در مزرعه، میتی کومان و.... است. همچنین در این کنسرت قطعات کلاسیک اجرا نمی‌شود.

آرمین قیطاسی در ادامه گفت: به طور کلی هدف گروه آرس‌نوا ایجاد فرهنگ شنیداری نو و جدید در موسیقی جاز و پاپ است. همچنین ما سعی داریم با اجرای قطعات ماندگار حس نوستالژی را در مخاطبان ایجاد کنیم.

سرپرست گروه بادی آرس‌نوا در ادامه درباره این کنسرت گفت: در این کنسرت از سازهای جدید بادی استفاده می‌کنیم، یعنی اینکه از سازهایی استفاده می‌کنیم که تا به حال در ایران استفاده نشده است. یکی از این سازها ویسل است که صدای فلوت می‌دهد؛ همچنین از سازهای بادی اسکاتلند و امریکای جنوبی در این کنسرت استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این کنسرت برای اولین بار نغمه موسیقی اسکاتلندی در ایران به صدا درمی‌آید.

آرمین قیطاسی خاطرنشان کرد: در این کنسرت یک قطعه با کلام توسط یک خواننده جوان اجرا می‌شود. همچنین از این به بعد در کنسرت‌های آرس‌نوا خوانندگان جوان به جامعه هنری معرفی می‌شوند.

آرمین قیطاسی در جواب به این سؤال که با توجه به اینکه نوازندگان خوب بادی کم داریم، آیا شما با مشکل در این زمینه روبه‌رو بودید، گفت: در کشور ما فقط چهار نوازنده خوب داریم، همچنین نوازنده ساکسیفون نداریم و بهتر است بگویم که دچار قحطی نوازنده هستیم.

وی در ادامه افزود: با وجود کمبود نوازندگان بادی، گروه آرس‌نوا از حضور بهترین نوازندگان مطرح بهره مند است؛ اما به دلیل حضور این نوازندگان در ارکسترهای دیگر از وجود آن‌ها به صورت مستمر در این ارکستر محروم هستیم.

در ادامه پوریا منوچهری، مدیر داخلی ارکستر آرس‌نوا درباره اهداف ارکستر بادی آرس‌نوا گفت: از دیگر اهداف این ارکستر استفاده از نوازندگان مطرح بین‌المللی است. همچنین قرار است مستر کلاس‌هایی را برای تک‌نوازی با ارکستر تربیت کنیم و به جامعه هنری معرفی کنیم. به طور کلی از بزرگ‌ترین اهداف ما تک‌نوازپروری است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف ما کشف استعدادهای درخشان در زمینه خوانندگی است که اگر اسپانسرها با ما در این زمینه‌ها همکاری کنند به طور حتم می‌توانیم به جایگاه مطلوبی در موسیقی برسیم.

پوریا منوچهری در ادامه افزود: به طور کلی سعی ما بر این است که شنونده عام را به شنونده خاص تبدیل کنیم. نکته قابل توجه این ارکستر این است که تمامی قطعات توسط آرمین قیطاسی تنظیم می‌شود و این برای ما یک نکته حائز اهمیت است.

آرمین قیطاسی در پایان گفت: امیدواریم اسپانسرها ما را در این راه یاری کنند تا بتوانیم در این عرصه شاهد پیشرفت‌های روزافزون هنرمندان جوان باشیم.