به گزارش هنرآنلاین این نویسنده و کارگردان باتجربه سینمای ایران به اشاره به برپایی اکسپو فروش آثار هنری گفت: هر نوع برگزاری جشنواره نمایشگاه در حوزه تخصصی، می‌تواند یک قدم روبه جلو برای هنر بردارد. از سویی دیگر مردم علاقه مند نیز با آثار هنری آشنا می‌شوند، تا هنرمند خالق اثر با دیدن این مخاطبان متوجه شود کارش مخاطب دارد و باعث پیشرفت در هنرش شود. همچنین در کنار این دو موضوع جنبه اقتصادی و فروش آثار هنری در اکسپو نیز باعث رونق و حیات در هنر خواهد شد.

فروزش گفت: از وقتی در رشته مجسمه سازی قبول شدم علاقه خاصی به طراحی و مجسمه‌سازی پیدا کردم. اما متاسفانه مجمسه‌سازی حتی در قیاس با نقاشی، هنر مهجورتری است و امکاناتی که برای مجسمه‌سازی و برگزاری نمایشگاه در اختیار هنرمندان مجسمه ساز قرار دارد محدود و کم است. در حوزه مجسمه‌سازی و نقاشی خیلی از هنرمندان جوان مشغول تجربه‌اندوزی هستند و باید این تجربیاتشان را گسترش بدهند و استعدادهای بسیاری در این دو عرصه در حال ورود به سطح اول کاری هستند.

وی ادامه داد: به علت علاقه‌ام به نقاشی معمولا به دیدن نمایشگاه‌های نقاشی که توسط دوستان دعوت می‌شوم، می‌روم و فکر می‌کنم هر هنرمندی که در کارش حضور جدی دارد باید به اتفاقات هنری که در محیط زندگیش روی می دهد؛ بی‌تفاوت نباشد و از آنها اطلاعات لازم را به دست بیاورد.

فروزش در ادامه با اشاره به حضور موفق هنر ایران در حراج‌های بین‌المللی گفت: خوشبختانه در برخی از حراج‌های بین‌المللی و اکسپوها، آثار تجسمی با فروش‌های بالایی روبه‌رو هستند.

اکسپو ۹۱ (نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور) از سوی بنیاد فرهنگی ، هنری رودکی تا ۱۲ تیر ماه در تالار وحدت ادامه دارد.

انتهای پیام/31