به گزارش هنرآنلاین جمشیدی گفت: باید ازمدیران وزارتخانه ها دعوت شود و در کنار آنها کارشناسان هنرهای تجسمی‌نیز بتوانند متناسب با شغل و جایگاه کاری و شغلی آنها، آثار هنری را پیشنهاد کنند تا این بودجه تعیین شده جذب خرید آثار هنری شود.

وی با اشاره به حضور و نقش گالری ها ادامه داد: گالری‌ها می‌توانند نقش کارشناس را داشته باشند. مدیران گالری ها می‌توانند به عنوان کارشناس، آثار را معرفی و از آنها دفاع کنند، چرا که مدیران نهادهای دولتی آشنایی با مسائل هنری ندارند و تنها این بودجه به خرید آثار هنری اختصاص یافته است و این بخش را نیز برگزار کنندگان اکسپو به دست گرفته اند.

مدیر گالری شمس افزود: اگر اکسپو فروش داشته باشد بسیار در جریان سازی اقتصاد هنر موثر است به شرط آن که درکنار تبلیغات و ارتباطات قوی فروش خوبی هم داشته باشد که متاسفانه ما در بخش ارتباطات بسیار ضعیف هستیم. در واقع با فروش خوب در فروشگاه فروش آثار هنری، هنرمندان و گالری ها انگیزه یافته و در سالهای دیگر نیز این نقش و حضور پررنگ تر از قبل خواهد بود.

جمشیدی درباره نقش کارشناسان در قیمت گذاری آثار هنری اظهار کرد: دراین اکسپو برخی گالری ها در بخش قیمت گذاری حرفه ای عمل کردند و قیمت ها خوب و منصفانه بود، اما باید بین هنرمندان و گالری دارها این ارتباط نزدیک تر باشد تا بتوان به یک رقم مناسب رسید. ضمن این که باید یک طبقه بندی درست برای آثار وجود داشته باشد و آثار هنرمندان را درجه بندی کرد، این یک مدیریت خوب و درست می‌خواهد. ضمن اینکه نباید سلیقه ای عمل کرد باید مدیران وزارتخانه ها به همراه مدیران گالری‌ها و برگزار کنندگان در انتخاب شرکت کنند تا آثار خوبی به آنها پیشنهاد شود.

وی ادامه داد: در بخش فروش گالری ها نقش بسیار پررنگی خواهند داشت و می‌توانند به درستی خریداران را جذب کنند. وزارتخانه ها به تنهایی نمی‌توانند خرید داشته باشند چرا که کارشناس هنری ندارند.

جمشیدی گفت: حضور هنرمندان جوان نیز درکنار هنرمندان قدیمی‌و پیشکسوت بسیار موثر است چرا که هنرمندان پیشکسوت به نوعی اعتبار کار هستند؛ نتیجه این اکسپو تنها به میزان فروش آثار هنری بستگی دارد.

اکسپو ۹۱ (نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور) از سوی بنیاد فرهنگی ، هنری رودکی تا ۱۲ تیر ماه در تالار وحدت ادامه دارد.

انتهای پیام/31