کیانوش غریب پور ، دبیر جشنواره پوسترهای آسمانی به هنرانلاین گفت: این جشنواره از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود و هرفش ارتقا سطح بصری شهروندان است و به همین منظور گرافیک شهری باید در آن لحاظ شود چرا که پوسترهایی که به نمایشگاه راه پیدا می‌کنند در فضاهای تبلیغاتی شهری و بیلبوردهای سطح شهر تهران به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی افزود: ساکنان شهر تهران فرهنگ‌های مختلفی دارند و میزان سواد بصری آنها نیز به یک میزان نیست. برای ارتباط بیشتر با همه شهروندان هم موضوع رمضان را قرار دادیم.

به گفته دبیر جشنواره پوسترهای آسمانی؛ متاسفانه شهر تهران از فقر تصویری رنج می‌برد و حضور بزرگان گرافیک ایران و تداوم برگزاری جشنواره‌هایی از این دست می‌تواند موجب آشنایی مردم با گرافیک شهری شود و به مرور زمینه ارتقا گرافیک شهری را نیز بوجود بیاورد.

به گفته کیانوش غریب پور هر طراح می‌تواند حداکثر با ارسال پنج پوستر در این جشنواره شرکت کند. شرکت کنندگان باید آثار خود را در قطع ۱۰۰ در ۷۰ و با فرمت pht به دبیرخانه ارسال کنند.

پوسترهای برگزیده همزمان با ماه مبارک رمضان در یکی از گالری‌های معتبر تهران به نمایش گذاشته خواهند شد و برای رعایت حقوق مولفین به پوسترهای راه یافته به نمایشگاه ۲۰۰ هزار تومان حق ورود پرداخت می‌شود.

جشنواره پوسترهای آسمانی پنج برگزیده اصلی و یک برگزیده‌ استعداد جوان خواهد داشت و به برگزیدگان جوایزنقدی اهدا خواهد شد.

همچنین پوسترهای برگزیده جشنواره درقالب کتابی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران منتشر خواهد شد.

در بخش جانبی این جشنواره هم برپایی کارگاه آموزشی با حضور یکی از طراحان نامدار گرافیک ایران است. مراسم اهدای جوایز در روز افتتاحیه و در اولین هفته‌ی ماه رمضان برگزار خواهد شد و در همان روز نیز زمان و مکان برپایی کارگاه و شرکت کنندگان آن اعلام خواهد شد.

فرزاد ادیبی، پریسا تشکری، بیژن صفوری، کیانوش غریب پور و مجید کاشانی داوری آثاربخش گرافیک جشنواره پوسترهای آسمانی را داوری می‌کنند.

فراخوان، فرم شرکت و متن‌هایی که باید در طراحی پوسترها از آن‌ها استفاده شود بر روی سایت سازمان زیباسازی به نشانی zibasazi.ir قرار گرفته‌ است.

انتهای پیام/31/34