سرویس استان های هنرآنلاین: بهزاد مریدی درخصوص هفته قرآن و عترت عنوان کرد: این رویداد قرآنی هر ساله در یکی از هفته های دی ماه با در نظر گرفتن نظرات شورای فرهنگ عمومی استان برگزار و در برگزاری این هفته از ظرفیت های تمام دستگاههای اجرایی استان که در حوزه قرآن و عترت فعالیت دارند استفاده خواهد شد.

بهزاد مریدی گفت: از آنجا که فعالیت های قرآنی در رشته های فرهنگی و هنری مختلف دارای ظرفیت های بسیار بالایی در استان فارس است؛ در هفته قرآن و عترت بیست و پنج جشنواره مختلف فرهنگی هنری و علمی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این هفته از ظرفیت شهرستان های فارس نیز استفاده خواهیم کرد و جشنواره شعر به میزبانی شهرستان رستم جشنواره صنایع دستی به میزبانی شهرستان ارسنجان در دو رشته تذهیب و صنایع  چوبی، جشنواره هنرهای نمایشی در دو رشته خیابانی و تعزیه به میزبانی شهرستان جهرم و جشنواره "آوا و نغمات دینی" در دو رشته تواشیح و سرود به میزبانی شهرستان آباده به صورت استانی و با موضوع قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: جشنواره هنرهای تجسمی در رشته های خوشنویسی نقاشی و نقاشیخط جشنواره فیلم و عکس و نمایش نامه نویسی و فیلم نامه نویسی و داستان نویسی به میزبانی شهر شیراز خواهد بود و در حوزه علمی پایان نامه و مقالاتی که در دوسال اخیر با موضوع قرآن و عترت کار شده است می توانند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه مسابقات ترتیل و حفظ قرآن کریم نیز در ٤ رشته مختلف ویژه خواهران و برادران برگزار می شود، گفت: این رویداد در تکمیل جشن رمضان است بدین خاطر که هفته قرآن و عترت جنبه تولیدی دارد و هنرمندان آثار تولیدی خود را دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند.

وی همچنین برگزاری یادواره شهدای شاخص قرآنی، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی، کارگاه های آموزشی سبک زندگی با موضوع قرآن و عترت نشست های علمی و جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم و محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه های هفته قرآن و عترت برشمرد.

بهزاد مریدی از راه اندازی سایت اینترنتی هفته قرآن و عترت فارس به آدرس www.quranfars.com  خبر داد و گفت: شرکت کنندگان با مراجعه به سایت می توانند از جزییات فراخوان جشنواره ها اطلاع پیدا کرده و آثار خود را در رشته های مختلف به دبیرخانه هفته قرآن و عترت فارس ارسال کنند.

الهه بهرامی