سرویس سینمایی هنرآنلاین: شرکت واینستین که قرار بود فیلم "جنگ برق" (The Current War) با بازی بندیکت کامبربچ در نقش توماس ادیسون را 24 نوامبر روانه سینماها کند، تاریخ اکران این فیلم را به زمانی نامشخص در سال 2018 موکول کرد.

افشای رسوایی اخلاقی هاروی واینستین در روزهای اخیر، کار را برای فیلم‌های شرکت واینستین سخت کرده است.

"جنگ برق" به کارگردانی آلفونسو گومز-رخون اولین بار در دنیا ماه پیش در جشنواره فیلم تورنتو در بخش نمایش‌های ویژه 2017 نمایش داده شد.

این فیلم درباره جنگ برق بین دو غول الکتریسیته، توماس ادیسون و جرج وستینگهاوس (با بازی مایکل شانون) است که مشخص می‌کند کدام سیستم الکتریکی بر دنیای مدرن حکم‌فرمایی خواهد کرد. نیکلاس هولت، کاترین واترزتن و تام هالند از دیگر بازیگران "جنگ برق" هستند.

به گزارش ورایتی، مایکل میتنیک نویسنده "جنگ برق" نیز که قرار بود پنجشنبه شب در یک میزگرد در جشنواره فیلم نیویورک درباره فیلم صحبت کند، در نشست شرکت نکرد. منابع می‌گویند او به این نتیجه رسید که با توجه به رسوایی هاروی واینستین یکی از مؤسسان شرکت واینستین، تبلیغ برای این فیلم کار مناسبی نیست.

هرچند "جنگ برق" همچنان می‌تواند یکی از مدعیان جوایز اسکار باشد، اما حذف آن از چرخه اکران در فصل جوایز سینمایی پیامد خوبی برای شرکت گرفتار واینستین ندارد که روز پنجشنبه ریچارد کونیگزبرگ یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره خود را هم از دست داد. برای فیلم معتبری چون "جنگ برق" نامزدی اسکار می‌تواند نوعی تبلیغ شفاهی برای موفقیت تجاری باشد.

نیویورک تایمز روز پنجم اکتبر با انتشار گزارشی به جزئیات چند دهه اتهامات به واینستین در مورد آزار جنسی زنان پرداخت که واکنش گسترده‌ای داشته است. واینستین بعد از انتشار گزارش این روزنامه از شرکت واینستین اخراج شد. تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار شنبه‌شب نیز از عضویت دائمی در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی خلع شد.