به گزارش هنرآنلاین، این موزه ، گالری که به لحاظ معماری فضای نمایشگاهی، دیزاین محیطی و نورپردازی به نظر می‌رسد یکی از استانداردترین گالری‌های تهران باشد را محمد عبداللهی مقدم در اختیار جامعه فرهنگی هنری ایران قرار داده است و مدیریت هنری آن را امید تهرانی بر عهده دارد.

در نمایشگاه افتتاحیه این مرکز فرهنگی در میان ۶۰ اثر شاخص از هنرمندان دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی که به نمایش درآمد ، آثاری از ناصر عصار و پزشک نیا که قدمتشان به ۵۰ سال می‌رسد به چشم می‌خورد در حالیکه قدیمی‌ترین اثر مربوط به ناصر عصار و متاخرترین آن اثری دو لته‌ای از آیدین آغداشلو بود که سال 89 خلق شده است. بسیاری از آثار این مجموعه از حراج‌های معتبر بین‌المللی در سراسر دنیا خریداری شده‌اند.این آثار متعلق به کلکسیون آقای عبدالهی مقدم است

موزه گالری همایش آنطور که در روز افتتاحیه اعلام شد در پی آن است تا با ارائه نمایشگاه‌های فاخر و جامع از هنرمندان پیشرو مدرنیست ایران و انتشار کتاب و کاتالوگ های تحقیقی و نظری درباره آنان زمینه بازشناسی بزرگان هنر ایران را فراهم آورد. این مرکز در کنار این رویکرد محوری، در بخشی مجزا و ویژه در هر نمایشگاه آثار هنرمندان جوانی که روندی رو به تثبیت دارند را نیز معرفی خواهد کرد.

یعقوب امدادیان نقاش پیشکسوت که یک اثر او از گنجینه موزه گالری به تماشا درآمده است، در مورد افتتاح گالری موزه همایش گفت: افتتاح این گالری موزه حرکت نویی در هنر تجسمی محسوب می‌شود. تا به حال سابقه نداشته و یا کم سابقه بوده که گالری خصوصی‌ای با فضای مناسب و مطبوع داشته باشیم. وسعت فضای این گالری باعث می‌شود تا آثار هنرمندان به خوبی ارائه و دیده شود و امکانات خوبی را هم برای هنرمند و هم گالری فراهم سازد.

قاسم حاجی زاده نقاش مقیم پاریس با یک اثر که متعلق به گنجینه گالری موزه است در این نمایشگاه حضور دارد، حاجی زاده گالری موزه همایش را شبیه به موزه مدرن آرت در نیویورک توصیف کرد، و گفت: آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده ، به صورت هوشمندانه انتخاب و گردآوری شده است. این گالری، یک مرکز هنری محسوب می‌شود که کلکسیون خوبی از آثار هنرمندان را در بر دارد، در بین این آثار، کارهای هنرمندان جوان نیز به چشم می‌خورد که بسیار با استعداد است.

انتهای پیام/۳۱/۳۴