سرویس مد و لباس هنرآنلاین:  حسین اسدیان، مدیر برند "سپهر" سال‌ها است در زمینه طراحی و تولید تی‌شرت‌های الیاف طبیعی با رویکرد نگارش اشعار ایرانی بر روی آن‌ها فعالیت می‌کند.

او دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: عرصه مد و لباس دارای جنبه‌های صنعتی بسیاری است اما آنچه می‌تواند وجوه هنری این حوزه را پررنگ‌تر جلوه دهد تلفیق آن با دیگر هنرها و نمایش بسترهای فرهنگی بر انواع کالاهای پوشیدنی است.

اسدیان با اشاره به اینکه لباس می‌تواند یک رسانه گویا و ابزار مناسب برای انتقال ارزش‌های فرهنگ‌ها باشد تصریح کرد: اگر هر انسانی بر این امر واقف باشد که لباسی که بر تن می‌کند تا چه اندازه می‌تواند وسیله معرفی شخصیت و در ادامه فرهنگ جامعه او باشد، بیش از هر زمانی دیگری وقت و انرژی خود را صرف انتخاب لباس مناسب می‌کند و از ورود هرگونه گزند فرهنگی و هنری به انتخاب خود نمی‌گذرد.

مدیر برند "سپهر" با تأکید بر اینکه بر اساس همین اعتقاد به عرصه طراحی "تی‌شرت" با الیاف طبیعی و دارای نقش و متن پا گذاشته است بیان کرد: قابلیت‌های هنری "تی‌شرت" بسیار زیاد و این پوشیدنی، رسانه‌ای برای معرفی ادبیات کشورمان است پس با وسواس در انتخاب اشعار دارای مفاهیم عمیق از شعرای بزرگ کشورمان به این فعالیت مشغول هستم و خوشبختانه طی این سال‌ها بازار، حمایت خوبی از این کالای پوشیدنی به عمل آورده است.

اسدیان به استفاده از پارچه‌های تمام ایرانی در این روند اشاره کرد و گفت: اگر بر این مهم قائل باشیم که قرار است به وسیله لباس، پیام فرهنگی را منتقل کنیم، پس استفاده از پارچه ایرانی خود نمایشی از فرهنگ توجه به تولید ملی است.

او در خاتمه گفت: خوشبختانه دیگر کشورها نیز از این دست تی‌شرت‌ها استقبال خوبی به عمل آورده‌اند و تی‌شرت‌های دارای نقش و نوشته در گذر زمان به یکی از سوغات‌های ایرانی با تلفیق هنر طراحی لباس، ادبیات و خوشنویسی تبدیل شده است.