به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، احسان آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران به مناسبت درگذشت منصوره حسینی از هنرمندان نقاش، سفالگر و نویسنده هنری واز پیشگامان هنرنوگرای ایران گفت: ضایعه درگذشت این هنرمندپیشکسوت را به جامعه هنری، هنرمندان و خانواده آن مرحوم تسلیت می گویم وبرای آن مرحومه از درگاه خداوند متعال آمرزش و برای خانواده وی و جامعه هنری صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

منصوره حسینی در سال ۱۳۰۵ به دنیا آمد و در سال ۱۳۲۸ از دانشکده هنرهای زیبای تهران فارغ التحصیل شد، وی همچنین در سال ۱۳۳۳ در آکادمی هنرهای زیبای رم به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۳۸با پایان تحصیلات به ایران باز گشت.از آن پس تا کنون آثارش در نمایشگاه های گروهی وانفرادی بسیاری به نمایش در آمده است و یکی از مهم ترین نمایشگاه های موزه هنرهای معاصر تهران، مجموع آثار این هنرمند در کنار آثار بهجت صدر بود با عنوان پیشگامان هنرنوگرای ایران که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

منصوره حسینی همواره دو گرایش تصویری ( فیگوراتیو) و انتزاعی را در نقاشی‌هایش به طور موازی و در ارتباط با هم دنبال کرده است. در نقاشی گل ها، منظره و تک چهره ها از آموخته‌هایش از سنت تصویری مدرن غرب بهره می‌گیرد و در ترکیب‌بندی‌های انتزاعی و نیمه انتزاعی تمایلی آشکار به استفاده از عناصر سنتی ایرانی مانند خط و منحنی های موزون داشت.

انتهای پیام/31