به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمد حسینی با بیان این‌که قرار بود امروز نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی به پایان برسد، گفت: با توجه به این‌که برخی دستگاه‌ها هنوز اقدام به خرید آثار هنری این نمایشگاه نکرده‌اند، این نمایشگاه تمدید شد و در جلسه‌ امروز دولت نیز به تک‌ تک وزرا از جمله وزارتخانه‌هایی که در این ارتباط نقش بیشتری دارند، در راستای خرید این آثار هنری تاکید شد.

وی با اشاره به الزام قانونی موجود مبنی بر این‌که دستگاه‌ها باید به خرید آثار هنری بپردازند و مقداری از بودجه‌ خود را به این امر اختصاص دهند، تصریح کرد: در پایان برگزاری نمایشگاه نیز اعلام خواهیم کرد که هر دستگاه به چه میزان اقدام به خرید کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون اجتماعی دولت خاطرنشان کرد: در کمیسیون اجتماعی دولت تصمیم بر این گرفته شد که معاونت قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شود و اگر این موضوع در دولت نیز تصویب شود، چنین معاونتی در این وزارتخانه ایجاد خواهد شد.

حسینی همچنین با اشاره به تدوین تقویم سال آینده در شورای فرهنگ عمومی، تغییراتی که در آن ایجاد شده و ارائه‌ی آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در تقویم سال آینده چندین تغییر ایجاد شده؛ از جمله این‌‌که روز ۱۸ تیرماه که روز درگذشت استاد مهدی آذر یزدی است، به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نام‌گذاری شد. همچنین روز پنجم ذیقعده روز ولادت حضرت معصومه (س) به عنوان روز تکریم امام‌زادگان و روز ۱۷ شوال نیز به عنوان روز ورزش پهلوانی نام‌گذاری شده است.

او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره جلسه‌ روز گذشته‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ساماندهی لوازم‌التحریر گفت: در شورای فرهنگ عمومی در آغاز سال در این ارتباط جلسه‌ای داشتیم و مصوبات آن به صنوف مختلف اعلام شد. با توجه به این‌که امسال سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، گزارش این موضوع به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه‌ درباره جلسه‌ روز گذشته‌ نمایندگان مجلس و بررسی وضعیت فرهنگی کشور در این جلسه گفت: در جلسه‌ روز گذشته نمایندگان مجلس در مورد مسائل فرهنگی کشور صحبت و مطالبی را عنوان کردند.

وزیر ارشاد با اشاره به اهمیت همکاری در موضوع فرهنگ و هنر گفت: ان‌شاءالله با همکاری در این زمینه، محصولات فرهنگی در کشور در این زمینه را به سمت آرمان‌های بلند کشورمان هرچه بیش‌تر سوق دهیم.