به گزارش هنرآنلاین از روز گذشته پردیس گالری ملت پذیرای عکس‌هایی از بازیگران و کارگردانان مطرح سینمای ایران انتخاب شده است که این عکس‌ها توسط شهاب‌الدین عادل در آتلیه‌ دنیای تصویر برداشت شده‌اند. علی معلم (مدیر مسئول و سردبیر) در یادداشتی به مناسبت آغاز این نمایشگاه آورده است:

«همه چیز از یک کمبود شروع شد. زنده‌یاد جمیله شیخی که از میان ما رفت، به دنبال عکسی از چهره‌ واقعی، نه سینمایی و فیلمیِ او با گریم، می‌گشتیم و پیدا نشد. نکته‌ عجیبی بود اما پانزده سال پیش اغلب هنرمندان سینمای ما گرچه صدها تصویر در سینماهای مختلف داشتند اما صورت‌های حقیقی و بدون گریم‌شان را کسی ثبت نمی‌کرد، به‌خصوص فیلمسازان که معمولاً جز درکنار دوربین و هنگام فیلمبرداری تصویر واقعی آنها موجود نیست و این آغاز کار آتلیه‌ مجله‌ دنیای تصویر بود. ده‌ها هنرمند پیر و جوان تا امروز تصویر اصیل‌ شان در مقابل دوربین ما ثبت شده است. پس از این اقدام مجله اما بسیاری هنرمندان درمقابل دوربین بسیاری عکاسان عکس‌های جور واجور گرفتند. چند ماه پیش که داشتم مجموعه عکس‌ها را مرور می‌کردم به یک مورد عجیب در آنها پی بردم که شاید شما هم با دیدن آن با من هم‌عقیده شوید. گذشته از سپری شدن زمان، معصومیت و واقعیت وجودی همه‌ این چهره‌ها در این قاب‌ها به کلی از عکس‌هایی که با ژست‌ها و اداهای امروزی می‌بینیم، متمایز است. شمایل غریبی است این صورت‌های باطن.»

در این نمایشگاه که تا 25 تیرماه برپاست می‌توانید عکس‌هایی از ابراهیم حاتمی‌کیا، اکبر زنجانپور، امین تارخ،امین حیائی، ایرج قادری،باران کوثری، بهرام رادان، بهروز افخمی، بهزاد فراهانی، پارسا پ پیروزفر، پرویزپرستویی،جمشیدمشایخی، جمشید هاشم‌پور،حامد بهداد، خسرو شکیبایی، داریوش مهرجویی، داوودرشیدی، رضا کیانیان،عزت‌ا... انتظامی، علی رفیعی، علی مصفا،علیرضا خمسه و بسیاری از هنرمندان مطرح سینما را ببینید.

پردیس گالری ملت واقع در اتوبان نیایش جنب پارک ملت میزبان این نمایشگاه است که از ساعت ۱۱ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان این مجموعه از هنرعکاسی پرتره است.

انتهای پیام/31