سرویس تئاتر هنرآنلاین: سعید دشتی در دومین تجربه کارگردانی حرفه‌ای خود قصد دارد نمایش "دریبل" نوشته داریوش علی‌نژاد را با بازیگرانی چون صحرا اسدالهی، رایکا ابراهیمی، داریوش علیزاده، پریچهر قنبری، پوریا شکیبایی و ... از 13 مهرماه در سالن شماره 2 تماشاخانه پالیز به روی صحنه آورد. او که خود پیش از این در زمینه بازیگری فعالیت داشته است در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره اجرای این نمایشنامه گفت: به نظرم تا زمانی‌که اثری دغدغه کارگردان نشود، این امکان را نخواهد داشت که در تماشاگر اتفاقی را رقم بزند. آثاری از این دست سلیقه، نگاه و جهان‌بینی من است و همیشه آثار رئالیستی را دوست داشته‌ام و برایم باورپذیرتر بوده‌اند.

دشتی ضمن اشاره به اینکه نمایشنامه "دریبل" با رگه‌هایی از طنز، جنسی ایرانی دارد و حرف روز است، خاطرنشان کرد: این اثر درگیر قضاوت‌ها، مانیفست و انگ به آدم‌ها نیست، ضمن اینکه باورپذیر است و این دلایل باعث شد که تصمیم به اجرای آن بگیرم. در این اثر نمایشی موقعیتی نشان داده می‌شود و اتفاقی رخ می‌دهد که تاثیر اتفاقات، ری‌اکشن آدم‌ها را بر می‌انگیزد. عکس‌العمل افراد نسبت به اتفاقات منجر به شناخت از آن‌ها می‌شود.

این کارگردان جوان خلاصه داستان این نمایش را اینگونه شرح داد و یادآور شد: شب خواستگاری شیرین، دختر کوچک خانواده است که چند ساعت قبل از شروع مراسم اتفاقی می‌افتد که شخصیت‌های نمایش از زوایای مختلف به آن نگاه می‌کنند و شاهد خواهیم بود که با اینکه در کنار هم زندگی می‌کنند بسیار از هم دور هستند. آن‌ها رازهایی دارند که تماشاگر با آن‌ها همراه می‌شود و نقطه اتصال آن رازهاست.

او مزیت این نمایش را نسبت به دیگر آثار رئال در غیرخطی بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: در روند داستان نمایش پس از نقاط تعلیق آن بخش دیگری از قصه روایت می‌شود اما این مسئله به سمت شلختگی نمی‌رود.

سعید دشتی درباره انتخاب بازیگران این نمایش متذکر شد: در انتخاب بازیگران دو مسئله را مدنظر قرار دادم در درجه اول نزدیکی کاراکترها به قصه برایم اهمیت داشت و مسئله بعدی استفاده از بازیگران تئاتری است که ماحصلش نتیجه خوبی باشد. در انتخاب بازیگران صرفا به فروش گیشه فکر نکردم و توانایی فردی خلق شخصیت را مدنظر قرار دادم که در پروسه تمرینات نیز تکمیل‌تر شد.

کارگردان نمایش "دریبل" در پایان درباره طراحی صحنه نمایش تصریح کرد: طراحی صحنه نمایش رئالیستی است که دارای 7 لوکیشن است که سعی شده است بیشتر با المان‌ها کار کنیم. 

نمایش "دریبل" از 13 مهرماه ساعت 21 با مدت زمان یک ساعت 15 دقیقه در سالن شماره 2 تماشاخانه پالیز به روی صحنه می‌رود و علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.