محمود فرهنگ، مدیر دفتر تئاتر دینی، نمایشنامه نویس و کارگردان درباره روند تولیدات تئاتر دینی در کشور به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: سیاست کلی معاونت هنری و دفتر تئاتر دینی بر این است که در تمامی ایام سال، یکی از سالن های نمایش را به اجرای یک اثر دینی اختصاص دهیم تا از این منظر، هنر تئاتر به وظیفه خود در راستای توجه به موضوعات و شخصیت های دینی عمل کند.

این هنرمند با اشاره به تلاش خود مبنی بر اجرای نمایش «مفرد مذکر غایب» همزمان با روز میلاد باسعادت امام زمان (عج) گفت: متأسفانه به دلیل عدم آماگی تالار وحدت برای اجرای این نمایش، موفق به اجرای آن در این سالروز مبارک نشدم؛ به هر تقدیر مسئولان به عنوان یک پشتوانه باید نیازهای خانواده فعال تئاتر دینی را مرتع ساخته تا آثار در وقت مقتضی به روی صحنه روند.

وی بر لزوم وجود نگاه عمیق به هنر تئاتر تأکید و تصریح کرد: تولید آثار همسو با مناسبت های مذهبی نیازمند یک برنامه ریزی بلند مدت است تا همزمان و با ورود به مناسبت های ویژه ائمه اطهار،هچون جشن نیمه شعبان و دیگر مناسبت‌ها اجرای آنها آغاز شود و حداقل تا یک ماه میزبان علاقه مندان باشد.

فرهنگ ادامه داد: توجه به تئاتر دینی برای آحاد جامعه مهم بوده و همواره از ایندست آثار در مناسبت های دینی استقبال گسترده ای به عمل آمده است.

این کارگردان که به زودی نمایش «مفرد مذکر غایب» به نویسندگی علی مؤذنی را به روی صحنه تالار وحدت خواهد برد گفت: نمایشنامه «مفرد مذکر غایب» به شخصیت «ملیکا» مادر امام زمان (عج) پرداخته و امیدوارم به زودی موفق به اجرای عمومی آن باشم.

انتهای پیام/۵۲/۵۳