سرویس مد و لباس هنرآنلاین: تاکنون الگوهای اقتصادی بسیاری در زمینه رونق مد و لباس اسلامی و ایرانی ارائه شده که شاید وجه مشترک تمامی الگوها، رسیدن به ادبیات مشترک در راستای تأمین ذائقه مخاطبان باشد.

دولت در مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سال‌هاست که دغدغه‌مندی خود در زمینه دمیدن روح طراحی و تولید همسو با ارزش‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم و اخلاقمداری در این عرصه را نشان داده که شاید برپایی دو دوره نمایشگاه لباس عاشورایی از مصادیق همین ارزش گذاری باشد.

 به طور قطع، چنین فعالیت‌هایی هر قدر هم که در سطوح محدود برپا شوند اما با اهداف مذکور متناسب هستند هر چند که مطالعه میزان فراوانی بازدید و استقبال از چنین طرح‌هایی کمی تأمل برانگیز است.

گذری بر الگوی اقتصادی رویدادهایی همچون نمایشگاه لباس عاشورایی و تأکید بر لزوم بسترسازی برای ذائقه‌سازی مردم، نشان از آن دارد که باید میزان مشارکت و همراهی آحاد جامعه با چنین جریانات فرهنگی دنبال و رصد شود.

بدون شک، چالش‌ها و فرصت‌هایی که یک نمایشگاه در مقام لباس عاشورایی می‌تواند برای طیف وسیعی از جامعه ایرانی فراهم کند در خور توجه است اما شاید به دلیل عدم اطلاع رسانی درست و بی‌خبری مردم از برگزاری چنین رویدادی، حضور مردم به عنوان مخاطبان اصلی آثار به نمایش درآمده کمرنگ بوده است.

مسئولان در حد و اندازه توان و بضاعت مادی و معنوی خود چنین جریاناتی را رقم می‌زنند اما از جایی به بعد این رسالت بر دوش مردم، طراحان، تولیدکنندگان، صاحبان برند و دیگر نهادهاست که این مسیر رقم خورده را دنبال کنند و به آن رونق بخشند.

رسیدن به یک صنعت پویا و هدفمند در تمامی ابعاد مد و لباس اسلامی و ایرانی مستلزم همراهی همه سویه مردم و مسئولین در کنار یکدیگر است و در چنین فضایی می‌توان عملکردها را در مقام قیاس قرار داد و یا به بهپوشی جامعه ایرانی در سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی امیدوار بود.

به هر روی در دومین دوره نمایشگاه لباس عاشورایی 250 اثر به نمایش درآمده و بالغ بر 110 اثر رونمایی شده در دومین نمایشگاه لباس عاشورایی کاربردی و وارد بازار شدند.

دومین نمایشگاه لباس عاشورایی از 25 شهریور تا اول مهرماه در تالار وحدت برپا است.