به گزارش هنرآنلاین، این نمایش  نوشته برایان فریل نویسنده شناخته شده ایرلندی، وام گرفته از داستان "بانو و سگ ملوس" از نویسنده نامی روسیه، آنتوان چخوف است.

لوون هفتوان، بازیگر فیلم‌هایی چون: "پرویز"، "لرزاننده چربی"، "دراکولا"، "کوپال"، "یک دزدی عاشقانه" و... این روزها در تورنتو به سر میبرد و مشغول کارگردانی نمایش "بازی یالتا" به زبان فارسی و با بازی وحید رهبانی، هلیا ایمانی و خشایار باورصاد است.

هفتوان نمایش "بازی یالتا" را پیش از این در کانادا به زبان انگلیسی و در فضای باز محله دیستیلری تورنتو اجرا کرده بود که در حین اجرا تماشاگران به دنبال بازیگران در کوچه، خیابان و کافه های قدیمی شهر در حال حرکت بودند. او همچنین این نمایش را سال گذشته در بهار و زمستان 1395 در تهران به روی صحنه برده است.

این بازیگر و کارگردان نام آشنای ایرانی، فوق لیسانس خود را در رشته کارگردانی تئاتر از آکادمی هنرهای نمایشی روسیه دریافت کرد. در سال ۱۳۷۴ به کانادا مهاجرت کرد و با تأسیس کمپانی تولیدات هنری له­مز و گروه تئاتری "ریرا" در شهر تورنتو تا به امروز نمایشنامه‌های متعددی را کارگردانی و اجرا کرده که از جمله آنها می‌توان به: "آهای کی اونجاست؟" ویلیام سارویان، "عاشق" هارولد پینتر، "دارم خواب می‌بینم. نمی‌بینم ؟" لوئیجی پیراندلو، "مرغ دریایی" آنتوان چخوف، "شاید رؤیا" لوئیجی پیراندلو و "یکشنبه" هارچ تارونیان اشاره کرد.

نمایش "بازی یالتا" کاری از گروه له­مز روز جمعه 15 سپتامبر 2017 به روی صحنه خواهد رفت.

عکس از پویان طباطبایی