به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره  بین‌المللی "هنر برای صلح"، مراسم بزرگداشت روز جهانی صلح به همت خانه هنرمندان ایران و با همکاری جشنواره "هنر برای صلح" امروز 22 شهریورماه از ساعت 16 با حضور جمعی از سفرا کشورهای مختلف در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

در این مراسم که با سخنرانی رئیس یونسکو در ایران همراه است، میهمانان این مراسم از آثار بخش نمایشگاهی پنجمین جشنواره بین‌المللی "هنر برای صلح" دیدن می‌کنند. گروه موسیقی "بنفش" به سرپرستی پیمان ابدالی نیز در این مراسم قطعاتی از آثار شعرای ایرانی چون: سعدی، حافظ، فردوسی، صائب و شاملو به زبان انگلیسی اجرا خواهد کرد.

اجرای کودکان گروه تئاتر قاصدک و تک‌نوازی گیتار شهریار طبری بر اساس ترانه‌های قدیمی از دیگر برنامه‌هایی پنجمین جشنواره بین‌المللی "هنر برای صلح" که در حاشیه این مراسم در در فضای محوطه خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است، پنجمین جشنواره بین‌المللی "هنر برای صلح" در کنار بخش نمایشگاهی تا 30 شهریورماه همه روز با برنامه‌های متنوعی در عرصه تئاتر، موسیقی و سینما میزبان علاقمندان به هنر و صلح خواهد بود.