به گزارش هنرآنلاین، رضا زارع زاده دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته دامغان با اعلام این خبر به ستاد خبری جشنواره گفت: در سال‌های گذشته قلمکار دامغان داشت به فراموشی سپرده می‌شد. با اقدامات حمایتی انجام‌شده در سال‌های اخیر این صنعت تاریخی منطقه احیا شد و هم‌اکنون نمونه‌های بسیار خوبی از قلمکارهای دامغان در نمایشگاه عرضه‌شده است.

رئیس شورای شهر دامغان درباره هنر گوهرتراشی این شهر گفت: کارگاه خوبی در دامغان تجهیز شده است که علاقه‌مندان گوهرتراشی می‌توانند در آنجا آموزش ببینند و بعد از اتمام دوره تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم که به کمک آن می‌توانند کارگاه خود را تجهیز کنند و مشغول به کار شوند. محصولات این کارگاه نیز در نمایشگاه امسال در معرض  بازدید عموم قرار دارد.

زارع زاده اضافه کرد: درزمینهٔ منبت‌کاری نیز کارگاهی دایر شده که تولیدات خوبی دارد و در نمایشگاه عرضه‌شده و اگر کسی تمایل داشته باشد می‌تواند با سرمایه‌گذاری در این بخش به حفظ و گسترش این هنر بومی کمک کند.

آیین گشایش نمایشگاه چهارمین جشنواره ملی پسته دامغان صبح امروز سه‌شنبه با حضور معاون استاندار، شهردار دامغان، رئیس شورای شهر دامغان و جمعی از مدیران شهری برگزار شد. این نمایشگاه تا 24 شهریور پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.