سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مریم فامیل سماک جلالی، مدرس دانشگاه شریعتی و یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه ملی تکه دوزی درباره چند و چون برپایی این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تکه دوزی یکی از هنرهای اصیل کشورمان است و در گروه رودوزی های سنتی قرار دارد و امروزه شاهد آنیم که در بسیاری از موزه ها، آثار بسیار ارزنده ای از این عرصه هنری به یادگار مانده است.

او با اشاره به ورود برخی تکه دوزی های خارجی به کشور اظهار داشت: در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر به این دست هنرها روی آورده ام اما متأسفانه در ایران این هنر ارزشمند رو به فراموشی گذاشته و باید در مقام یک صنعت دستی احیا شود.

سماک جلالی ادامه داد: اردیبهشت ماه سال جاری اقدام به برپایی نخستین جشنواره تخصصی و ملی دوخت‌های سنتی با اهدافی همچون گسترش، حفظ، احیا، فرهنگ‌سازی و ارزش‌گذاری به هنر مهجور و مغفول دوخت‌های سنتی، بهره‌بردن از ظرفیت دوخت‌های سنتی در توسعه کسب‌وکار، اشتغال و کارآفرینی و توسعه و ارتقای هنر دوخت‌های سنتی و فراهم‌ آوردن فرصت مناسب برای بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و آفرینش‌های هنری کردیم که خوشبختانه دستاوردهای ارزشمندی نیز به دنبال داشت.

این مدرس دانشگاه به برپایی یک نمایشگاه با چنین رویکردهایی در هر فصل اشاره کرد و گفت: نمایشگاه تکه دوزی که از 19 تا 22 شهریورماه در ساختمان سازمان میراث فرهنگی کشور برپا شده است نیز همان اهداف را دنبال می کند و امیدواریم بتوانیم هنر ایرانی را از این دریچه به خانه ها آوریم.

او در خاتمه گفت: علاقه مندان می توانند برای بازدید از آثار این دوره از نمایشگاه از ساعت 9 تا 15 به نشانی تهران، خیابان آزادی، نبش بزرگراه یادگار امام، سازمان میراث فرهنگی کشور، ساختمان شماره 1 مراجعه کنند.

در ادامه، تصاویری از آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه را ببینید:

نمایشگاه تکه دوزی

نمایشگاه تکه دوزی

نمایشگاه تکه دوزی

نمایشگاه تکه دوزی

نمایشگاه تکه دوزی

نمایشگاه تکه دوزی

نمایشگاه تکه دوزی

نمایشگاه تکه دوزی

نمایشگاه تکه دوزی

نمایشگاه تکه دوزی