به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- اروند در استان خوزستان، شهر آبادان و با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان برگزار می‌شود.

جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر میان مسئولین استانی و ستاد مرکزی سینمای جوانان ایران در جهت همکاری‌های دوجانبه برگزار می‌شوند.

جشنواره منطقه‌ای اروند در سه بخش مسابقه­ فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود. بخش فیلم شامل دو بخش مسابقه و جنبی است. حداکثر زمان فیلم‌ها در بخش مسابقه سی دقیقه است و این بخش توسط هیئت انتخاب و داوری متشکل از سه تا پنج عضو از هنرمندان و کارشناسان،  داوری خواهد شد. بخش جنبی جشنواره که غیررقابتی‌ست فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای ­ مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلم‌سازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی و ... است.

بخش فیلمنامه نیز به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه‌نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان زیرساخت تولید فیلم در دو بخش بخش آزاد و اقتباسی (اقتباس ادبی از متون کهن یا معاصر ایرانی، متون مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی با ذکر منبع) برگزار می‌شود.

فیلمنامه‌های ارسالی باید بر مبنای زمان حداکثر 25 دقیقه نوشته و نباید تولید شده باشند. فیلمنامه‌ها توسط هیئت داوران متشکل از سه کارشناس و هنرمند داوری خواهند شد.

بخش عکس جشنواره نیز شامل دو بخش مجموعه عکس و تک‌عکس است. در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی براساس باورها و ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف ایران اسلامی، ارائه اندیشه‌ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارائه یک اثر ناب پرداخته می‌شود. بخش مسابقه با موضوع " آزاد " برگزار می‌شود و شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است. عکس‌ها توسط هیئت داوران متشکل از  سه کارشناس و هنرمند داوری خواهند شد.

شرکت همه‌ فیلم‌سازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد است. ثبت‌نام در جشنواره تنها از طریق اینترنت امکان‌پذیر است، درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت www.iycs.ir می‌توانند شرایط کامل شرکت در جشنواره را مطالعه و فرم تقاضا را تکمیل کنند. مهلت ثبت‌نام و  ارسال آثار ششم آبان‌ماه سال‌جاری است.

پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان سوم تا ششم دی ماه سال‌جاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند در آبادان برگزار می‌شود.