به گزارش هنرآنلاین، "دزدان مادربزرگ"  در سال ۱۳۷۵-۱۳۷۴ تولید و از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است و اولین قسمت از این مجموعه تلویزیونی ایرانی، از چهارشنبه 15 شهریور به نمایش گذاشته خواهدشد.

ماجرای "دزدان مادربزرگ" از این قرار است: در روز عید غدیر خم، پیرزنی که در منزلش به تنهایی زندگی می‌کند، منتظر فرزندانش است تا به دیدارش بیایند و سری به او بزنند. در این حین، سه دزد جوان، به طمع سرقت یک میراث گران‌بها که تصور می‌کنند به پیرزن رسیده، وارد منزل او شده و پیرزن را به عنوان گروگان به خانه خود می‌برند. پیرزن به جای نگرانی و ترس، سعی می‌کند با خونسردی و آرامش، جای خالی مادر را برای آن سه جوان پرکند. رابطه مهرآمیز و مادرانه پیرزن با سه جوان و جست وجوی فرزندان پیرزن برای یافتن او، ماجراهایی را رقم می‌زند... .

در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی همچون نیکو خردمند، حسین پناهی، مهری ودادیان، اسماعیل داورفر، جهانگیر فروهر، نادیا دلدار گلچین، علی‌اصغر گرمسیری و محمدعلی ورشوچی به ایفای نقش پرداخته‌اند که این روزها در فقید حیات نیستند.

سیما فیلم تهیه‌کنندگی این سریال را بر عهده داشته و علی‌اصغر فهیمی‌فر نویسنده فیلمنامه، فریدون مسروری تصویربردار، حسین غفاری صدابردار، مهدی صباغ زاده تدوینگر، محسن شایانفر مدیر تولید و تقی محمودی مدیر تدارکات بودهاند.

"دزدان مادر بزرگ" از چهارشنبه 15 شهریور هرروز ساعت 16:00 و در 13 قسمت  از آی فیلم فارسی به روی آنتن میرود و بازپخش آن نیز در ساعتهای 00:00 و 08:00 روز بعد به نمایش گذاشته میشود.